تماشا کنید: با تکنولوژی دوربین پیکسل‌ مستر ایسوس بیشتر آشنا شوید

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
تکنولوژی دوربین پیکسل‌مستر که سال گذشته توسط ایسوس معرفی شد، حالا باعث برتری گوشی‌های سری زن‌فون این شرکت در مقابل رقبا شده است.
تبلیغات

تکنولوژی پیکسل مستر برای دستیابی به بهترین و حرفه‌ای‌ترین تصاویر، سخت‌افزار، نرم‌افزار و طراحی اپتیکال را با یکدیگر ترکیب می‌کند. نسخه‌ی جدید این تکنولوژی روی گوشی‌های خانواده زن‌فون ایسوس به کار گرفته‌ شده است و به همین بهانه قصد داریم ضمن بررسی نکات برجسته این فناوری کمی بیشتر با وجه تمایز‌های آن آشنا شویم.

Low Light

یکی از شرایطی که توانایی دوربین در آن به خوبی مشخص می‌شود، مربوط به عکاسی در نور کم است که بعد از تست‌کردن دوربین گوشی زن‌فون 5 ایسوس در حالت low light مشخص شد، تکنولوژی پیکسل‌مستر میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد بیشتر کرده، نویز تصاویر را به شدت کاهش داده و کنتراست رنگ را با ترکیب تنظیم اندازه پیکسل و الگوریتم‌های پردازش تصویر تا 200 درصد افزایش می‌دهد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به عکاسی با فناوری پیکسل‌مستر ایسوس را در شرایط نور کم مشاهده کنید.

Time Rewind

در این حالت می‌توانید سری تصاویر پشت سر هم را از 2 ثانیه قبل و 1 ثانیه بعد از فشردن دکمه شاتر ثبت کنید. در مجموع 31 شات در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به او اجازه می‌دهد تا با عقب و جلو کردن زمان عکاسی بهترین عکس را انتخاب کند. به کمک این ویژگی کمتر پیش می‌آید لحظه‌ای ناب را از دست بدهید.

Selfie mode

حالت عکاسی سلفی پیکسل‌مستر به کاربران اجازه می‌دهد تا به کمک دوربین پشت دستگاه بهترین سلفی‌ها را ثبت کنند. در این حالت دوربین به راحتی تشخیص می‌دهد چند نفر در صحنه حاضر هستند و پیش از شروع عکاسی شمارش معکوس آغاز می‌شود. در نهایت 3 عکس پشت سرهم ثبت می‌شود که می‌توانید به کمک آن بهترین تصویر را انتخاب کنید.

selfie mode

GIF Animation

تکنولوژی دوربین پیکسل‌مستر روی گوشی‌های هوشمند زن‌فون ایسوس به کاربران اجازه ذخیر عکس‌های متحرک با پسوند GIF را می‌دهد. به لطف عملکرد GIF-animation پویا، کافی است کاربران چند ثانیه دکمه شاتر را فشار داده و نگه دارند تا پشت سر هم مجموعه‌ای از عکس‌هایی ذخیره شود و در نهایت به صورت خودکار به یک فایل متحرک GIF تبدیل می‌شوند.

animategif

Lens

zenfone-lenses

دوربین‌های پیکسل‌مستر ایسوس به 5 لنز افزایش‌دهنده میزان روشنایی مجهز شده‌اند تا عملکرد اپتیکال را بهبود بخشیده و مانع ثبت عکس‌های غیرطبیعی شوند.

Image Stabilizer

stabilizer-screen

به کمک فناوری لرزش‌گیر تصویر دوربین پیکسل‌مستر، فرقی نمی‌کند دست شما بلرزد یا سوژه داخل قاب تصویر متحرک باشد، در نهایت می‌توانید عکس‌هایی را شکار کنید که آثار لرزش در آنها دیده نمی‌شود. الگوریتم‌های پیشرفته به صورت اتوماتیک نقاط مرجع داخل مجموعه عکس‌ها را برای تشخیص لرزش با یکدیگر مقایسه می‌کند. در نهایت اگر لازم باشد، تصویر یا ویدیوی ذخیره‌شده با جابجایی هوشمند فریم‌ها، بدون لرزش ثبت می‌شود.

Depth of Field

without-dof
with-dof
depth of field mode

دوربین پیکسل‌مستر مانند یک مدل حرفه‌ای می‌تواند با تار کردن پس‌زمینه، اشیا را از صحنه پشت جدا کرده و بیشتر روی جوانب مشخص عکس متمرکز شود. به این شکل می‌توانید عمق تصویر را به شکل حرفه‌ای مشاهده کنید. اگر بگویید تنها با یک دوربین روی گوشی هوشمند این تصاویر را شکار کرده‌اید شاید کمتر کسی باور کند.

Clear Zoom

clearzoom-video

به لطف تکنولوژی زوم شفاف می‌توانید روی سوژه‌هایی که در فاصله دور قرار گرفته فوکوس کنید و از آنها عکس بگیرید بدون اینکه کوچکترین مشکلی در شفافیت تصویر دیده شود.

Smart Remove

smartremove-original
smartremove-removed

یکی از حالت‌های جذاب دوربین پیکسل‌مستر زمانی است که شما صحنه‌ای را برای عکاسی آماده کرده‌اید و شخص یا سوژه‌ای متحرک از قاب تصویر عبور می‌کند. این موضوع ممکن است به ویژه در مکان‌های شلوغ زیاد اتفاق بیفتد که به کمک قابلیت حذف هوشمند می‌توانید سوژه متحرک در عکس را حذف کنید.

البته این دوربین امکانات جالب دیگری دارد که می‌توان به راه‌اندازی سریع اپلیکیشن دوربین با دو بار زدن روی کلید تنظیم صدا یا ثبت تصاویر زیباتر از چهره افراد با حذف موارد غیرضروری اشاره کرد.

نظر شما درباره فناوری دوربین پیکسل‌مستر ایسوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات