چگونه دکمه‌ اختصاصی بیکسبی را به‌طور کامل غیرفعال کنیم

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بسیاری از کاربران از وجود دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی ناخشنود هستند. در این مقاله با نحوه‌ی غیرفعال‌سازی این دکمه آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

سامسونگ روز گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای بیکسبی در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و نوت ۸ منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی را به‌طور کامل غیر فعال کنند. کاربرانِ ناراضی از وجود این کلید سخت‌افزاری، مدت‌ها در انتظار راهی برای غیر فعال‌سازی آن بودند و این به‌روزرسانی پاسخی به خواسته‌های این کاربران است. همچنین اگر از لانچر سامسونگ اکسپرینس استفاده می‌کنید، می‌توانید بیکسبی را در صفحه‌ی اصلی آن نیز غیرفعال کنید.

شاید از خود بپرسید چرا برخی کاربران ترجیح می‌دهند دکمه‌ی بیکسبی را غیرفعال کنند. اول از همه، این دکمه دقیقا زیر دکمه‌های افزایش و کاهش صدا جا گرفته است و دقیقا در سمت قرینه‌ی کلید پاور قرار دارد. همین مسئله موجب می‌شود کاربران این دکمه را به‌ اشتباه فشار دهند؛ این مشکل در مواردی که کاربران قصد دارند با دوبار فشار دادن دکمه‌ی پاور، وارد اپلیکیشن دوربین شوند، رایج‌تر است. از طرف دیگر، امکان اختصاص‌دادن دکمه‌ی بیکسبی به عملکرد دیگری نیز وجود ندارد. سامسونگ از شما می‌خواهد از این دکمه صرفا برای اجرای بیکسبی استفاده کنید؛ اگر این مساله برای شما ایده‌آل نیست، بهتر است آن را غیرفعال کنید و وجود چنین دکمه‌ای را فراموش کنید!

چگونه دکمه‌ی بیکسبی را غیرفعال کنیم

برای غیرفعال کردن دکمه‌ی بیکسبی به آخرین نسخه‌ی بیکسبی، یعنی نسخه‌ی ۲.۰.۰۳.۳ نیاز خواهید داشت. پس مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. دکمه‌ی بیکسبی را فشار دهید.

۲. در صورتی که با پیام به‌روزرسانی بیکسبی مواجه شدید، گزینه‌ی Update را انتخاب کنید (در غیر این‌صورت، مراحل مشخص‌شده در ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید).

۳. پس از به‌روزرسانی، همان‌گونه که در تصاویر زیر دیده می‌شود، می‌توانید به‌سادگی دکمه‌ی بیکسبی را فشار دهید.

Turning Bixby Button Off

در همین سه مرحله، دکمه‌ی بیکسبی به راحتی غیرفعال می‌شود؛ اما اگر با پیام غیرفعال‌سازی بیکسبی مواجه نشدید و کلید غیرفعال‌سازی این دکمه در قسمت بالای صفحه دیده نمی‌شود چه باید کرد؟ در این‌صورت احتمالا بیکسبی از قبل به‌طور خودکار به‌روزرسانی شده است؛ در چنین حالتی می‌توانید با طی کردن مراحل زیر دکمه‌ی بیکسبی را غیرفعال کنید.

۱. دکمه‌ی بیکسبی را فشار دهید.

۲. روی سه نقطه‌ی موجود در سمت چپ قسمت بالای صفحه تپ کنید.

۳. گزینه‌ی تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

۴. در صفحه‌ی نمایش داده شده گزینه‌ی Bixby Key را انتخاب کنید.

۵. در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی Don’t Open Anything را انتخاب کنید.

Bixby Settings

در صورتی که ویژگی Bixby Voice در منطقه‌ی شما فعال است، با نگه داشتن دکمه‌ی بیکسبی، دستیار صوتی بیکسبی فعال می‌شود. برای جلوگیری از فعال‌شدن این دستیار صوتی، می‌توانید با اجرای اپلیکیشن بیکسبی و مراجعه به منوی تنظیمات آن (از طریق تپ‌کردن کلید سه‌نقطه با چینش عمودی)،‌ گزینه‌ی Bixby Voice را غیرفعال کنید.

چگونه ویژگی بیکسبی‌هوم را در لانچر پیش‌فرض گوشی غیرفعال کنیم

آخرین مرحله جهت غیرفعال‌سازی بیکسبی، غیرفعال کردن ویژگی بیکسبی‌هوم در لانچر پیش‌‌فرض گوشی در رابط کاربری Samsung Experience است. کلید مربوط به این ویژگی در قسمت بالا و سمت چپ پنل بیکسبی‌هوم (Home Screen) قرار دارد. برای غیرفعال کردن این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. انگشت خود را روی یک قسمت خالی در صفحه‌ی اصلی نگه‌دارید تا منوی مربوط به آن ظاهر شود.

۲. به سمت چپ سوایپ کنید تا به پنل بیکسبی‌هوم برسید.

۳. به کمک کلید کشویی بیکسبی‌هوم، این ویژگی را غیرفعال کنید.

Disabling Bixby Home

با طی کردن این مراحل، اکنون ویژگی بیکسبی‌هوم نیز غیرفعال شده است. در صورتی که می‌خواهید ویژگی‌های غیرفعال شده را دوباره فعال کنید، لازم است تا مراحل بیان شده در قسمت‌های مختلف این مطلب را به‌صورت وارونه دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات