چگونه ویژگی Family Sharing را در iOS 8 فعال و از آن استفاده کنیم؟

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
مطالعه 8 دقیقه
تا به حال امکان اشتراک گذاری تصاویر، موسیقی‌ها و دیگر مواردی که از آیتونز خریداری کرده‌اید با اعضای خانواده بسیار سخت بود، اما در iOS 8 بالاخره روشی معرفی شد تا محتوا‌های خریداری شده بدون اینکه دیگران از Apple ID یا رمز عبور شما مطلع شوند، به راحتی قابل اشتراک شود. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید تا شیوه استفاده یکی از مهترین ویژگی‌های iOS 8 یعنی Family Sharing را به شما آموزش دهیم.
تبلیغات

ویژگی مهم Family Sharing به شما اجازه اشتراک گذاری محتوا‌های خریداری شده، تصاویر، موقعیت و تقویم را تا ۶ نفر دیگر آن هم با اکانت‌های جداگانه را می‌دهد. در این مطلب سعی داریم با آسان‌ترین مفهوم شما را با نحوه فعال‌سازی و شیوه استفاده از Family Sharing آشنا کنیم.

۱. iOS 8 را دانلود کنید

ios8-software

یکی از پیش‌نیاز‌های استفاده از Family Sharing، اجرای آخرین نسخه سیستم عامل اپل یعنی iOS 8 بر روی دستگاه شما است. اگر خود شما یا اعضای خانواده هنوز iOS 8 را بر روی دستگاه خود نصب نکرده‌اید، این نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل را نصب کنید. به مسیر Settings > General > Software Update دستگاه iOS خود بروید و ادامه دستورات نصب iOS 8 را دنبال کنید.

۲. Family Sharing را فعال کنید

برای استفاده از Family Sharing در ابتدا لازم است شخصی که سرپرست حساب‌های مختلف است، حساب کاربری خود را فعال کند. به محض فعال سازی Family Sharing، هر خریدی که قبلا توسط دستگاه‌های متصل، انجام شده، به حساب آیتونز شخص سرپرست وارد می‌شود. شخص سرپرست با نام Organizer نشان داده می‌شود.

familysharing turnon1

برای تنظیم و راه‌اندازی حساب Family Sharing، شخص سرپرست باید به مسیر Settings > iCloud > Set up Family Sharing... > Get Started > Continue در دستگاه iOS خود برود. اگر درخواست شد، Apple ID خود را وارد کند، با شرایط و مقرارت موافقت کند و  "Continue" را لمس کند تا موافقت خود را مبنی بر پرداخت هزینه تمام حساب‌های آیتونز، iBook و اپ‌استور، که اعضای خانواده خرید می‌کنند، تایید شود.

بعد، از شما سوال می‌شود که آیا دوست دارید موقعیت‌های مکانی خود را با دیگر اعضای گروه Family Sharing به اشتراک بگذارید یا خیر؟ با این ویژگی دیگر اعضای خانواده متوجه می‌شوند شما کجا هستید. اگر این امکان را فعال کردید و بعدا پشیمان شدید، می‌توانید با رفتن به مسیر ettings > iCloud > Share My Location آن را غیر فعال کنید.

برای اضافه کردن هر کدام از عضو‌های خانواده بر روی "...Add Family Member" تپ کنید و نام و ایمیل شخص مورد نظر خود را وارد کنید. زمانی که اعضای خانواده را اضافه کردید، به آن‌ها ایمیلی ارسال می‌شود تا با دعوت شدن به Family Sharing موافقت کنند. شما می‌توانید تا ۵ نفر دیگر از اعضای خانواده را اضافه کنید.

۳. خرید‌های آیتونز، آی‌بوکز و اپ‌استور را با دیگران به اشتراک بگذارید

با دو قدم گذشته اکنون ویژگی Family Sharing در دستگاه شما فعال شده و دیگران می‌توانند به هر اپلیکیشن، موسیقی، فیلم، سریال و کتاب که در دستگاه خود دارید دسترسی داشته باشند.

برای دانلود محتوا‌های مختلف از دیگر عضو‌های خانواده، به حساب آیتونز خود وارد شوید و به صفحه "Purchased" موجود در فروشگاه آیتونز، فروشگاه iBooks یا اپ‌استور مراجعه کنید. به سادگی شخصی از خانواده که فایلی را از او می‌خواهید انتخاب کنید و آن فایل را دانلود کنید.

نمایش دادن یا پنهان کردن خرید‌ها

hide purchase

اگر می‌خواهید خرید‌های خود را از خانواده پنهان کنید، از طریق کامپیوتر به حساب آیتونز خود وارد شوید، به "Purchased" در سمت راست آیتونز بروید، نوع محتوا را انتخاب کنید (موسیقی، فیلم، سریال، اپلیکیشن‌ها یا کتاب‌ها) و سپس تمام خرید‌های خود را مشاهده خواهید کرد. ماوس خود را بر روی آیکون نوع محتوایی که قصد مخفی کردنش را دارید، ببرید و پس از آن در بالا و گوشه سمت چپ بر روی "X" کلیک کنید. زمانی که خرید‌های خود را مخفی کردید، دیگر اعضای خانواده نخواهند توانست هیچکدام از آن‌ها را دانلود کنند.

اگر پشیمان شدید و خواستید خرید‌های مخفی را دوباره به نمایش درآورید به Store و سپس View Account بروید. اگر درخواست شد، رمز عبور خود را وارد کنید. اکنون با اسکرول کردن به پایین بیایید تا به "iTunes in the Cloud" بروید و بر روی "Manage" که در کنار گزینه "Hidden Purchases" قرار گرفته، کلیک کنید. نوع محتوا را انتخاب کنید و در نهایت بر روی "Unhide" کلیک نمایید.

۴. اشتراک گذاری عکس‌ها

Photosharing familysharing1

نشان دادن عکس‌هایی که در دستگاه خود دارید یا گرفته‌اید به اعضای خانواده در iOS 8 بسیار بسیار آسان‌تر شده است. اگر به اپلیکیشن Photos بروید نوع دیگری از امکان استریم را مشاهده می‌کنید که "Family" نام دارد. اینجا جایی است که اعضای خانواده می‌توانند عکس‌ها، ویدیو‌ها و حتی نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید اعلان‌هایی را برای این بخش تنظیم کنید تا هر گاه محتوای جدید قرار گرفت به شما اطلاع داده شود.

۵. اشتراک‌ گذاری تقویم و یادآورها

calendar findmyiphone

با ویژگی بسیار کاربردی اشتراک گذاری تقویم با اعضای خانواده می‌توانید تمام خانواده خود را سامان‌‌دهی کنید و همگی طبق برنامه پیش بروید. اگر به اپلیکیشن Calendar بروید، متوجه می‌شوید که تقویم جدیدی با نام "Family" اضافه شده است. هر کسی می‌تواند یه این تقویم دسترسی پیدا کند و به راحتی رویداد‌های متفرقه را اضافه، حذف یا ویرایش کند. حتی می‌توانید اعلان یا نوتیفیکیشن‌هایی را تنظیم کنید که به همه افراد خانواده زمان یک رویداد یا یک روز خاص یادآوری شود.

۶. اشتراک گذاری مکان

همین که یکی از عضو‌های خانواده قصد اضافه شدن به گروه Family Sharing در iOS 8 را داشته باشد، دستگاه آن شخص به صورت خودکار موقعیت کنونی او را به دیگر اعضای خانواده نشان می‌دهد. برای غیر فعال کردن ویژگی موقعیت یابی در هر دستگاه جداگانه می‌توانید به مسیر Settings > iCloud > Share My Location بروید و آن را غیر فعال کنید. با خاموش شدن این ویژگی دیگر هیچکس در خانواده نمی‌تواند موقعیت شما را ببیند.

Find My iPhone

با Family Sharing دستگاه هر کدام از اعضای خانواده به صورت خودکار در اپلیکیشن Find My iPhone ظاهر می‌شود. هر گاه یکی از اعضای خانواده به دنبال دستگاه گم شده خود بگردد، Find My iPhone می‌تواند رد آن را بگیرد و موقعیت دستگاه را پیدا کند.

برای پنهان کردن موقعیت و مکان خود از اعضای خانواده موجود در Find My iPhone، به تنظیمات Family Sharing بروید و "Show My Devices" را غیر فعال کنید.

۷. تنظیم ویژگی‌های کنترل کننده مخصوص والدین

parentalcontrol familysharing

فرزند زیر ۱۳ سال شما نیز می‌تواند عضوی از ویژگی Family Sharing باشد. با این حال سرپرست خانواده باید برای فرزند خود Apple ID بسازد. اما برای ساختن اکانت فرزند خود، سرپرست خانواده باید به مسیر Settings > iCloud > Family برود تا در پایین صفحه تصویری شبیه به شکل زیر را مشاهده کند.

familysharing addchild

همین که والدین حساب کابری اپل یا Apple ID مخصوص فرزند خود را ساختند، ویژگی "Ask to Buy" به صورت پیش‌فرض فعال می‌شود. این ویژگی به این معنی است که در هر زمان که فرزند شما قصد دانلود هر چیزی از آیتونز، iBooks یا اپ‌استور را داشته باشد، نوتیفیکیشنی می‌بینید که در آن نوشته: درخواست خرید این اپلیکیشن برای والدین شما ارسال خواهد شد (A request to buy this app will be sent to your parents).

پس از آن سرپرست خانواده نوتیفیکیشنی همراه با نام فرزند خود، نام اپلیکیشنی که قصد دانلود آن را دارد و همچنین قیمت آن را مشاهده خواهد کرد. در واقع والدین می‌توانند قبل از اینکه فرزند آن‌ها چیزی را بخرد آن خرید را تایید یا رد کنند.

ویژگی‌های کنترل کننده والدین به همین جا محدود نمی‌شود. شخص سرپرست می‌تواند با رفتن به تنظیمات "Restrictions" (موجود در تنظیمات دستگاه iOS سرپرست خانواده ) یا "Parental Controls" در آیتونز، تنظیم کند که فرزندش به چه محتوا‌هایی دسترسی داشته باشد.

۸. حذف کردن Family Sharing

اگر می‌خواهید گروه Family Sharing را ترک کنید در ابتدا به یاد داشته باشید که دیگر نخواهید توانست به اپلیکیشن‌ها، موسیقی، فیلم‌ها، سریال‌ها و کتاب‌های اعضای خانواده خود دسترسی داشته باشید. همینطور اجازه دسترسی به عکس‌های به اشتراک گذاشته شده، تقویم‌ و یادآورد‌ها و اطلاعات موقعیت یابی از شما سلب خواهد شد.

به علاوه دیگر نمی‌توانید به محتواهایی که مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) بر روی آن‌ها موجود است دسترسی پیدا کنید. این محتوا‌ها را ممکن است از دیگر اعضای خانواده خود قبلا دانلود کرده باشید.

هر کدام از اعضای خانواده که بیش از ۱۳ سال سن داشته باشد می‌تواند خود را هر زمانی از گروه اشتراک گذاری خانوادگی خارج کند. برای خارج شدن از Family Sharing به مسیر Settings > iCloud > Family بروید، بر روی اسم خود تپ کنید و در نهایت Leave Family را لمس کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات