چگونه سرویس Outlook را با تقویم گوگل سینک کنیم؟

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سوالی که مدتی است ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده، این است که چرا از چند هفته پیش نمی‌توان Outlook را با تقویم گوگل همگام‌سازی (Sync) کرد.
تبلیغات

برای اینکه سرویس مخاطبین، تقویم و ایمیل مایکروسافت بتواند دوباره با سرویس Google Calendar کار کند شما دو راه پیش رو دارید: یا از یک نرم‌افزار جانبی استفاده کنید یا اینکه به سرویس تقویم دیگری مراجعه کنید.

گوگل و مایکروسافت در طول سال‌های گذشته با تصمیمی متفاوت قصد داشته‌اند که قابلیت همگام‌سازی تقویم‌ها را برای کاربردها و زبان‌های متفاوتی فراهم کنند. در ابتدا مایکروسافت تصمیم داشت استاندارد سینک تقویم که CalDAV خوانده می‌شود را در نرم‌افزار Outlook یا دیگر نرم‌افزار‌های درون سیستم عامل ویندوزفون قرار ندهد. پس از آن گوگل تصمیم گرفت که بجای همگام‌سازی تقویم با استفاده از مجوز‌های Exchange ActiveSync، راه‌های دیگری را انتخاب کند که به مشاوره با وکلای ردموندی نیاز نداشته باشد.

گوگل در ماه‌های پایانی ۲۰۱۲ سیستم سینک کننده EAS را معرفی کرد و در نهایت مایکروسافت تسلیم شد و تصمیم گرفت در بروزرسانی جدید ویندوزفون به تقویم گوگل و سینک مخاطبین اجازه دهد تا به روشی که گوگل پشتیبانی می‌کند (CalDAV و CardDAV) سینک انجام شود. اما مشکل کجاست و چرا هم‌اکنون این همگام‌سازی انجام نمی‌شود؟

اینطور که پیدا است از زمان قطع پشتیبانی رسمی گوگل از این اپلیکیشن در مرداد ماه، هیچ آپدیتی برای Outlook ارائه نشده و قرار هم نیست به این زودی‌ها بروزرسانی شود. پس اگر به همین ترتیب اوضاع ادامه یابد چاره‌ای جز استفاده از یک اپلیکیشن جانبی نیست. در میان گزینه‌هایی موجودد باید به CompanionLink و gSyncit اشاره کرد که البته هر دو پولی هستند اما برای مدت زمانی محدود می‌توانید از ویژگی‌های آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم هر چه زودتر آپدیتی در بردارنده آخرین ویژگی‌هایی که سینک با تقویم گوگل را میسر کند، برای سرویس محبوب Outlook ارائه شود تا دیگر به اپلیکیشن‌های مختلف و جانبی نیازی نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات