آموزش iOS 10: نمایش همزمان دو زبانه مرورگر سافاری در حالت Split View

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توانایی نمایش هم‌زمان دو صفحه‌ی وب در مرورگر سافاری iOS، قابلیتی است که کاربران آیپد از اپل درخواست کرده بودند. اپل هم این قابلیت را در ۱۵ ثانیه از نطق اصلی مراسم WWDC برای عموم معرفی کرد. همراه زومیت باشید تا شیوه‌ی استفاده از این قابلیت را بیان کنیم.
تبلیغات

اپل فقط ۱۵ ثانیه از نطق اصلی مراسم WWDC را به ویژگی نمایش جداگانه (Split View) تب‌های مرورگر سافاری در آیپد اختصاص داد. توانایی نمایش هم‌زمان دو صفحه‌ی وب در مرورگر سافاری iOS، قابلیتی است که کاربران آیپد از اپل درخواست کرده بودند. اپل هم با افزودن این قابلیت به iOS 10 برای کاربران خود سنگ تمام گذاشت. هم‌اکنون می‌توانید دو تب موجود در مرورگر سافاری را در کنار هم (side by side) مشاهده کنید. گزینه‌ها و روش‌های مختلفی برای استفاده از این ویژگی وجود دارد که در ادامه‌ی مقاله تشریح خواهیم کرد.

لمس چند ثانیه‌ای یک لینک

Split View در سافاری

انگشت خود را روی لینک موجود در صفحه‌ی وب قرار داده و تا زمان نمایان شدن منوی مربوطه منتظر بمانید. در منوی ظاهر شده روی گزینه‌ی Open in Split View ضربه بزنید. صفحه‌ی وب مربوط به لینک بلافاصله در حالت نمایش جداگانه باز شده و شروع به بارگذاری خواهد کرد.

لمس چند ثانیه‌ای روی دکمه‌ی overview

Split View در سافاری

با لمس چند ثانیه‌ای روی دکمه‌ی overview، نه تنها قادر به حذف یک‌جای همه‌ی زبانه‌های (Tab) موجود هستید، بلکه حالا می‌توانید یک صفحه‌ی خالی (Blank) از مرورگر را در حالت نمایش جداگانه باز کنید. درحالی که به صفحه‌ی وب جاری دسترسی دارید، از بخش جدید باز شده می‌توانید برای مراجعه به صفحه‌ی وب کاملا جدید اقدام کنید.

ژست لمسی کشیدن و رها کردن

Split View در سافاری

اگر چند دسته از برگه‌های مرورگر را از قبل باز کرده و حالا قصد نمایش دو زبانه‌ی مورد نظر در حالت نمایش جداگانه دارید، فقط کافی است که برگه‌ی مورد نظر را به طرف پایین کشیده و به سمت یکی از لبه‌های نمایشگر ببرید. سپس باید انگشت خود را از روی نمایشگر بلند کنید. با انجام این کار، برگه‌های موجود دوباره تغییر اندازه داده و می‌توانید بازدهی دو برابری در مرور صفحات وب داشته باشید. به منظور بازگردانی برگه‌ی مورد نظر از حالت نمایش جداگانه به فهرست کلی تب‌ها، آن را به سمت صفحه‌ی کناری کشیده و در امتداد دیگر تب‌های جاری رها کنید.

Split View در سافاری

دلیل دسترسی نداشتن به گزینه‌ی Split View

اگر در حال تلاش برای باز کردن یک برگه از مرورگر سافاری در حالت نمایش جداگانه بوده ولی قادر به مشاهده‌ی گزینه‌ی Split View نیستید، به احتمال زیاد حالت نمایش جداگانه به دیگر نرم‌افزارها اختصاص داده شده است. به عنوان نمونه، اگر در یک لحظه نرم‌افزار Messages در حالت نمایش جداگانه باشد و قصد استفاده‌ی هم‌زمان از ۲ برگه‌ی مرورگر سافاری در حالت نمایش جداگانه را داشته باشید، قادر به انجام این کار نخواهید بود.

آیا از قابلیت Split View موجود در iOS 10 برای نمایش هم‌زمان دو صفحه‌ی وب در مرورگر سافاری استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات