چرخش نمایشگر گوشی هوشمند اندرویدی به صورت افقی و عمودی

جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر از کاربران نرم‌افزار اینستاگرام باشید، قطعا متوجه شده‌اید که این نرم‌افزار صرف نظر از نحوه‌ی در دست گرفتن دستگاه (افقی یا عمودی) همیشه در حالت عمودی قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است نیازمند چرخش جهت نمایشگر دستگاه باشید. همراه زومیت باشید تا ابزار مفیدی در این زمینه معرفی کنیم.
تبلیغات

کاربران نرم‌افزار اینستاگرام به عمودی بودن حالت نمایش تصویر عادت کرده‌اند. نرم‌افزار Instagram، جدا از نحوه‌ی قرار گیری گوشی هوشمند در دستان کاربر، همیشه در حالت عمودی (portrait) قرار دارد. درست است که رابط کاربری اینستاگرام به صورت ویژه برای کار در حالت پرتره طراحی شده است، اما گاهی اوقات ممکن است که نیازمند کارکردن به صورت افقی (landscape) باشید. نرم‌افزارهای اندرویدی بسیاری در زمینه‌ی چرخش جهت نمایش صفحه‌ی گوشی هوشمند وجود دارد که امکان چرخش در هر جهت و زمانی را ممکن می‌کند. نرم‌افزار رایگان Set Orientation یکی از این نرم‌افزارها بوده که کار با آن بسیار ساده است.

نرم‌افزار Set Orientation را می‌توانید از لینک‌ موجود در انتهای مقاله دریافت و نصب کنید. پس از نصب و اجرای آن، نرم‌افزار یک منوی کشویی را نشان می‌دهد که امکان انتخاب بین حالت‌های مختلف چرخش نمایشگر را به کاربر می‌دهد. در صورتی که خواستار چرخش نمایشگر متناسب با جهتی که دستگاه هوشمند خود را در دست نگه می‌دارید هستید، باید گزینه‌ی (Automatic (full را از لیست موجود انتخاب کرده و OK را لمس کنید. با انتخاب گزینه‌ی یاد شده، اینستاگرام یا هر نرم‌افزاری که فقط در یک حالت افقی یا عمودی عمل می‌کند، متناسب با وضعیت قرارگیری دستگاه مجبور به چرخیدن خواهد شد.

نرم‌افزار Set Orientation در کل دارای ۱۰ گزینه‌ی تنظیم چرخش نمایشگر است که می‌توان به عنوان مثال، با انتخاب گزینه‌ی Landscape، جهت نمایشگر را برای همیشه به صورت افقی با چرخش به سمت راست قرار داد. یا با انتخاب گزینه‌ی (Landscape (reverse، جهت نمایشگر را برای همیشه به صورت افقی اما این بار با چرخش به سمت چپ مشاهده کرد. پس از نصب نرم‌افزار و اجازه دادن به آن برای نمایش آیکن نرم‌افزار در نوار گزارش گوشی هوشمند، به راحتی و با یک لمس می‌توانید گزینه‌های انتخابی خود را تعویض کنید. با انتخاب گزینه‌ی Disabled، عملکرد Set Orientation متوقف شده و تنظیمات پیش‌فرض چرخش نمایشگر دستگاه دوباره فعال خواهد شد.

در ادامه می‌توانید مراحل تصویری استفاده از نرم‌افزار Set Orientation را مشاهده کنید.

۱- پس از اتمام نصب، آیکن نرم‌افزار Set Orientation در صفحه‌ی خانگی دستگاه اندرویدی مشاهده می‌شود.

۲- پس از اجرای نرم‌افزار، بر روی منوی کشویی آن ضربه بزنید تا گزینه‌های قابل انتخاب برای چرخش نمایشگر ظاهر شوند.

۳- با انتخاب گزینه‌ی (Automatic (full، نمایشگر دستگاه هوشمند با توجه به جهت قرارگیری دستگاه در دست کاربر، خواهد چرخید.

۴- در اینجا نرم‌افزار اینستاگرام در حالت عمودی قرار دارد.

۵- در این تصویر، اینستاگرام متناسب با جهت افقی دستگاه، چرخیده است.

اینستاگرام افقی

۶- حتی صفحه‌ی خانگی نمایشگر دستگاه هم می‌تواند در حالت افقی نمایش داده شود.

۷- زمانی که نرم‌افزار Set Orientation در حال اجرا است، تغییر جهت صفحه‌نمایش دستگاه فقط با یک لمس قابل تنظیم است.

دانلود از گوگل پلی استور
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات