سریال تد لاسو اپل بیشترین جوایز انجمن منتقدان هالیود را دریافت کرد

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سریال تد لاسو در افتتاحیه جوایز تلویزیونی انجمن منتقدان هالیوود، موفق شده است چهار جایزه مانند بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی جیسون سودیکیس را کسب کند.
تبلیغات

تد لاسو یکی از محتوای اورجینال سرویس اپل تی‌وی پلاس محسوب می‌شود که اخیرا با استقبال بینندگان مواجه شده است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود تد لاسو یکی از سریال‌های پرمخاطب‌ چند وقت اخیر بوده است. حال منتقدان نیز به سریال مذکور روی خوش نشان داده‌اند و همین امر سبب شده است در نوزده بخش از جوایز انجمن منتقدان هالیود نامزد شود و درمجموع چهار رتبه نخست را ازآنِ خود کند که بیش از تمامی رقبا است. جوایزی که تد لاسو کسب کرده، به‌شرح زیر است:

  • بهترین سریال کمدی در شبکه‌های استریمی
  • بهترین بازیگر مرد سریال کمدی
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال کمدی
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال کمدی

گفتنی است جیسون سودیکیس (تد لاسو) که جایزه بهترین بازیگر مرد را در ژانر کمدی گرفت، درحقیقت خالق و نویسنده این مجموعه است. بهترین بازیگر مکمل مرد نیز به برت گلدشتاین رسید که علاوه‌بر بازی شخصیت روی کنت، یکی از نویسندگان این نمایش به حساب می‌آید. دراین‌میان، هانا وادینگهام، در نقش صاحب تیم فوتبال ریچموند، جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در سریال کمدی را کسب کرد. افزون‌براین، یکی دیگر از سریال‌های اورجینال اپل با نام Servant، پنجمین رتبه نخست در بخش بهترین بازیگر مکمل در ژانر درام را برای غول دنیای فناوری به‌ارمغان آورد.

اپل با‌‌‌توجه‌‌‌به نداشتن پیشینه‌ای در حوزه ساخت فیلم‌های اورجینال، ازلحاظ کمیت محتوا بسیار عقب‌تر از سایر رقبایش نظیر اچ‌بی‌او مکس و دیزنی پلاس است. بااین‌حال، به‌سرعت در حال بهبود این وضعیت است و تاکنون توانسته حق امتیازهای بزرگی را بخرد. علاوه‌براین، محتوای کنونی نیز وضعیت مناسبی تجربه می‌کنند و اخیرا در بخش‌های مختلفی از جوایز اِمی نامزد شده‌اند.

جالب است بدانید تد لاسو نامزد بیست بخش جوایز اِمی نیز شده است که رکورد بیشترین نامزدی مجموعه کمدی در فصل نخست است. مراسم اهدای جوایز اِمی ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) برگزار می‌شود. در اوایل سال جاری، این سریال کمدی مسئول اولین برد گلدن‌گلوب اپل بود که جیسون سودیکیس جایزه بهترین بازیگر کمدی را دریافت کرد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است کانون توجه اپل روی بهبود سرویس استریم فیلم‌ و سریال این شرکت موسوم به اپل تی‌وی پلاس معطوف شده و ظاهرا درصدد سرمایه‌گذاری هنگفتی در این بخش برای مقابله با سایر رقبا است. سرمایه‌گذاری در زمین و زیرساخت‌های تولیدی گواه دیگری درباره جدی‌بودن اهداف اپل برای ایجاد محتوای اورجینال است.

همچنین، شواهد نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها در حال مذاکره برای خرید استودیوهای فیلم‌سازی نام‌آشنایی نظیر A24 و Hello Sunshine به‌منظور افزایش کمیت و کیفیت محتوای اپل‌ تی‌وی پلاس هستند و اخیرا رسما قراردادی با استودیو فیلم‌سازی هایپرجکت (Hyperobject) منعقد کرده‌اند.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات