بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس رسماً از هم جدا شدند

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طلاق ملیندا فرنچ گیتس از بیل گیتس سرانجام رسمی شد؛ اما مشخص نیست ثروت عظیم بنیاد گیتس چگونه تقسیم خواهد شد.
تبلیغات

بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس در سوم می پس از ۲۷ سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفتند و تقاضای طلاق کردند. سه ماه بعد، جدایی یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین زوج‌های جهان توسط یک قاضی در شهرستان کینگ واشنگتن نهایی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری ورج، پرونده‌ی دادگاه نشان می‌دهد که هیچ یک از طرفین نام خود را تغییر نخواهد داد یا از «حمایت همسر» برخوردار نخواهد شد؛ اما اینکه چگونه ثروت عظیم گیتس تقسیم خواهد شد، مشخص نیست. در ایالت واشنگتن تمام دارایی‌های جمع‌آوری‌شده در طول ازدواج باید پس از طلاق به‌طور مساوی تقسیم شود؛ اما هنوز جزئیات شیوه تقسیم دارایی‌ها بین این دو اعلام نشده است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بیل گیتس در حال حاضر با ثروت ۱۵۱ میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند جهان است. قاضی که طلاق این دو را به مرحله نهایی رساند، فقط گفت همه‌چیز «عادلانه و منصفانه» بوده است.

بیل و ملیندا گیتس

پس از علنی شدن مسئله طلاق این دو در اوایل سال جاری، داستان‌هایی از رفتار نامناسب بیل گیتس در محل کار پخش شد. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال و به نظر هیئت مدیره مایکروسافت، بیل گیتس پس از تحقیقات در مورد رابطه‌ احتمالی وی با یکی از کارکنانش، باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد. البته بیل گیتس در سال ۲۰۲۰ قبل از اتمام تحقیقات از هیئت مدیره استعفا داد و سخنگویش مدعی شد که این هیچ ارتباطی با مسائل اخیر ندارد. این سخنگو گفت:

تقریباً ۲۰ سال پیش ماجرایی در این باره وجود داشت که به‌صورت دوستانه پایان یافت.

همچنین گزارش شده است که اعضای هیئت مدیره مایکروسافت روی رابطه بیل گیتس و جفری اپشتاین (مجرم جنسی) تمرکز کرده‌اند. همان‌طور که نیویورک تایمز در ماه می نوشت، گیتس در سال ۲۰۱۱ یعنی سه سال پس از اینکه سرمایه‌گذار مذکور به جرم خود اعتراف کرد، با او دوست شد.

تایمز گزارش داد که «خانم گیتس از اینکه همسرش با مجرم جنسی وقت می‌گذارد ابراز ناراحتی کرده بود؛ اما آقای گیتس این کار را ادامه داد.» اما از سوی دیگر سخنگوی گیتس به تایمز گفت: «توصیف روزنامه از دیدارهایش با اپشتاین و دیگران درباره امور خیریه نادرست است.»

یکی از مسائل مبهم‌ بزرگ پس از طلاق این دو نفر، آینده بنیاد بیل و ملیندا گیتس است که حدود ۵۰ میلیارد دلار دارایی دارد و به‌عنوان دومین بنیاد خیریه در جهان شناخته می‌شود. بنیاد مذکور قصد دارد یک دوره آزمایشی دوساله را دنبال کند تا ببیند آیا این زوج سابق می‌توانند به‌عنوان سازنده و امین به همکاری ادامه بدهند و در غیر این صورت، ملیندا گیتس از بنیاد کناره‌گیری خواهد کرد.

مارک سوزمن، مدیرعامل بنیاد گیتس، ماه گذشته گفت:

در چنین موردی، ملیندا منابع شخصی را از بیل برای کارهای خیرخواهانه دریافت خواهد کرد. این منابع کاملاً از وقف بنیاد جدا خواهد بود و تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس پس از اعلام طلاق، مبلغ ۱۵ میلیارد دلار دیگر به این بنیاد اختصاص دادند که مجموع سرمایه آن را تا ۶۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات