اپل مبارزه قانونی علیه افشاگران چینی را گسترش می‌دهد

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل کارزار مقابله با افشای محصولاتش را که از افشاگران چینی شروع شده بود، گسترش داده است و قصد دارد با اقدامات قانونی از نشت اطلاعات جلوگیری کند.
تبلیغات

اپل مدتی است در تلاش بوده تا با اقدامات قانونی از افشای روزافزون محصولاتش جلوگیری کند. ماه گذشته مشخص شد این شرکت نامه‌هایی با مضمون حقوقی به افشاگران نام‌آشنای چینی ارسال و آن‌ها را تهدید به اقدام قانونی کرده است؛ اما بر اساس اخبار، فعالیت‌های غول دنیای فناوری به اینجا ختم نمی‌شود و ظاهرا به‌تازگی نامه توقف و انصراف دیگری برای حداقل یک افشاگر چینی درگیر در ماجرای فروش نمونه اولیه آیفون در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده است.

نامه توقف و انصراف سندی است که برای جلوگیری از فعالیت غیر قانونی به شخصی یا مشاغلی ارسال می‌شود. این نامه هشدار می‌دهد که اگر گیرنده در مهلت تعیین‌شده رفتار مشخص خود را قطع نکند یا اقدام خاصی انجام ندهد، ممکن است از گیرنده نامه شکایت شود. نامه توقف و انصراف هنگامی که توسط یک مقام دولتی صادر می‌شود، «هشدار اجرای قریب‌الوقوع اجرای قانون قضائی» محسوب می‌شود.

اپل در این نامه، به فروشنده هشدار داده است که از تبلیغ، تهیه و فروش دستگاه‌های افشاشده جلوگیری کند؛ همچنین فهرستی از منابع فروش درخواست کرده و خواستار همکاری فرد در این زمینه شده است. بخشی از نامه ارسال‌شده‌ی اپل به شرح زیر است:

شما بدون مجوز مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به محصولات عرضه‌نشده و در حد شایعه‌ی اپل را فاش کرده‌اید که این امر به معنای نقض عمدی اسرار تجاری ما است. با تحقیقات، ما مدارک مربوط به افشای غیر مجاز محصولات عرضه‌نشده را به دست آورده‌ایم. تخلف عمدی شما به‌طور خاص از طریق انتشار اطلاعات منتشرنشده درباره محصولات جدید اپل از طریق رسانه‌های اجتماعی آشکار و اطلاعات طراحی و عملکرد این محصولات جدید را شامل می‌شود.

این نخستین بار نیست که افشاگران چینی نامه‌ی حقوقی از اپل دریافت می‌کنند. ماه گذشته، اهالی کوپرتینو حداقل دو نامه‌ی توقف و انصراف برای افشاگران ارسال و آن‌ها را تهدید به اقدام قانونی در صورت ادامه‌ دادن ارسال اطلاعات مربوط به محصولات عرضه‌نشده کردند. درواقع اپل مدت‌ها است با درز اطلاعات از زنجیره‌های تأمین دست‌وپنجه نرم می‌کند و هرساله ده‌ها مورد افشای قابلیت‌ها یا محصولات این شرکت در سطح اینترنت رسانه‌ای می‌شود. بسیاری از این نشت‌ها تلاش جعلی برای دیده شدن است؛ اما موارد متعددی وجود دارد که از کارگران و کارخانه‌های تولیدی اپل به سرقت و به فروش می‌رسند.

این احتمال وجود دارد که اپل بار دیگر شروع به انتشار خودخواسته اطلاعات نادرست در مورد رویدادها و انتشار سخت‌افزارهایش کند تا اعتبار و نفوذ افشاگران را کاهش بدهد. برای مثال، در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹)، بسیاری از شرکت‌های تحلیلی و افشاگران اطلاعات نادرستی از محصولات و بازه‌ی رونمایی از آن‌ها ارائه دادند. همچنین اپل در صدد است تا با محدود کردن کارمندان به بخش‌ها و فعالیت‌های خاص خود، سرقت اطلاعات را به حداقل برساند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات