اپل نخستین آکادمی توسعه‌دهندگان خاورمیانه را در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در صدد ایجاد نخستین آکادمی توسعه‌دهندگان خاورمیانه و شمال آفریقا در عربستان سعودی است تا استعدادهای برنامه‌نویسی را برای آینده‌ کشف کند و پرورش بدهد.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و به نقل از سعودی گزت، اپل قصد دارد اولین دفتر مرکزی آکادمی توسعه‌دهندگان خود را برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی افتتاح کند. آکادمی توسعه‌دهندگان اپل برنامه استراتژیک این شرکت محسوب می‌شود تا اطمینان حاصل کند که دانشجویان علاقه‌مند به فناوری به‌منظور برنامه‌نویسی در تمام سیستم‌عامل‌های این شرکت، از آموزش‌های لازم بهره می‌گیرند. نحوه نوشتن و مدیریت سیستم‌عامل‌های اپل به دانشجویان آموزش داده می‌شود و از قرار معلوم، تمامی افراد شرکت‌کننده در قالب برنامه درسی ایجادشده توسط اپل آموزش داده خواهند شد.

در عربستان سعودی، اپل در کنار آکادمی جبل توایق و دانشگاه شاهزاده نوروز بنت عبدالرحمن، با فدراسیون امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و پهبادهای عربستان سعودی (SAFCSP) همکاری خواهد کرد. وزیر آموزش عربستان سعودی، دکتر حمد الشیخ، گسترش آکادمی اپل به این کشور را مرکز اصلی پرورش برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان یاد کرده است.

یکی از اهداف اصلی آکادمی مذکور، توانمندسازی زنان در فضای فناوری و بخشی از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که هدف آن، تنوع بخشیدن به اقتصاد فراتر از اتکا به نفت است. فیصل الخمیسی، رئیس SAFCSP، امیدوار است که همکاری جدید فرصت‌های بیشتری برای نیروی کار سعودی و جامعه محلی ایجاد کند. وی می‌گوید:

در مشارکت با اپل، ما با هم همکاری خواهیم کرد و خواهیم کوشید تا یک اکوسیستم اقتصادی برای تجارت ایجاد و مهارت‌هایی را تقویت کنیم که باعث افزایش نوآوری و فناوری می‌شوند و آینده‌ای پایدار و مرفه را برای جامعه محلی و جوامع جهان تضمین می‌کنند. بدون شک اکوسیستم یادشده از نیروهای فنی که در آکادمی اپل آموزش و پرورش می‌بینند بهره‌مند خواهد شد.

اولین آکادمی توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۱۳ در برزیل راه‌اندازی شد و از آن زمان به کشورهای دیگر گسترش یافته است. عربستان سعودی جدیدترین آن‌ها است و همکاری با اپل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای ایجاد فناوری‌ها و استعدادهای بومی برای این کشور مهیا کند و اتکا به درآمدهای نفتی عربستان را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهد و چه‌بسا به قطب فناوری در منطقه تبدیل شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات