هشدار گروه Anonymous به ایلان ماسک [به‌روزرسانی]

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
گروه هکرهای غیر متمرکز Anonymous در ویدئویی تهدیدآمیز اعلام کرده‌ است که هدف بعدی آن‌‌ها ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا خواهد بود.
تبلیغات

گروه بین‌المللی هکرهای غیر متمرکز Anonymous که متشکل از چندین هکر با اهداف مثبت است و خود را مبارزان آزادی‌طلب می‌نامد، با انتشار ویدئویی اعلام کرد که میلیاردر پرسروصدای دنیای مجازی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را به‌ دلیل دخالت در ارزش بیت کوین از طریق توییت‌های سرسری و خودخواهانه به‌عنوان هدف بعدی خود انتخاب کرده‌ است. در این ویدئو اتهامات زیادی به ایلان ماسک وارد می‌شود و این گروه در بیانیه‌ی خود می‌گوید رفتار ایلان ماسک و توییت‌هایش نشان می‌دهد که او در مورد افراد طبقه‌ی متوسط جامعه و کارگران کاملا بی‌تفاوت است.

گفته می‌شود افت ۷ درصدی ارزش بیت کوین در هفته‌ی گذشته به‌ دلیل انتشار توییتی از سوی ایلان ماسک رقم خورد. البته این مورد اولین‌بار نیست که اتفاق می‌افتد و در سال گذشته ایلان ماسک چندین بار با توییت‌های خود اثرات مثبت و منفی در بازار رمزارز گذاشته است.

گروه Anonymous معتقد است که ایلان ماسک همه‌ی آنچه ادعا می‌کند، نیست و رفته‌رفته شخصیت اصلی او آشکار می‌شود.

دانلود

در متن ویدئوی گروه این‌چنین آمده است:

میلیون‌ها سرمایه‌گذار خرده‌فروش عمیقاً روی سودآوری ارزهای دیجیتالشان حساب باز کرده بودند تا زندگی خود را بهبود ببخشند. این دغدغه چیزی است که تو هرگز آن را درک نخواهی کرد؛ زیرا تو در ثروت دزدیده‌شده از معدن زمرد آپارتاید آفریقای جنوبی متولد شدی و هیچ درکی از دغدغه‌های افراد کارگر در جهان نداری.البته وقتی کسی سرمایه‌گذاری می‌کند، مسئولیت سود و زیان را باید به دوش بکشد و هرکسی می‌داند که باید آماده‌ی نوسان در بازار رمزارز باشد؛ اما توییت‌های تو در هفته‌ی گذشته کاملا نمایانگر بی‌اهمیت بودن طبقه‌ی کارگر برای تو است.همان‌طور که رؤیاهای افراد سخت‌کوش با رویکرد غیر اخلاقی تو از بین می‌روند، تو همچنان با انتشار جوک‌های مصور (meme) از یکی از کاخ‌های میلیون دلاری‌ات آن‌ها را به سخره گرفته‌ای.
مقاله‌های مرتبط:

    در این ویدئو گروه Anonymous می‌گوید ایلان ماسک شرکت تسلا را از دو نفر که از او باهوش‌تر بودند خریداری کرده است و خود را امپراتور مریخ و منجی دنیا معرفی می‌کند که همگی از علائم بیمارگونه‌ی شخصیت خودشیفته‌ی وی و عطش او برای جلب توجه نشأت می‌گیرد. در ادامه به نارضایتی کارمندان شرکت تسلا و معادن لیتیوم مورد استفاده‌ی این شرکت اشاره می‌شود که برخلاف فلسفه‌ی تولید خودروهای تسلا، در حال تخریب طبیعت هستند. در ویدئو گروه Anonymous اتهاماتی مبنی بر درآمد دولتی تسلا نیز مطرح می‌کند که به خاطر دریافت سوبسیدهای دولتی به دست می‌آیند.

    این گروه توضیح می‌دهد که ماسک در تلاش بوده است تا با ایجاد گروه استخراج بیت کوین، کنترل شبکه بلاک چین را به دست بگیرد و ماهیت غیر متمرکز بودن آن را خدشه‌دار کند.

    این گروه پیش از این نیز فعالیت‌های زیادی علیه افراد و شرکت‌های بزرگی از جمله Scientology و Paypal داشته‌ و مسئولیت برخی از بزرگ‌ترین حملات دیجیتالی با اهداف مثبت را به عهده گرفته است. لوگوی این گروه، نقاب شخصیت Guy Fawkes در رمان V for Vendetta است.

    ایلان ماسک هنوز واکنش رسمی به ویدئوی منتشرشده نشان نداده است؛ اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او قطعا پیامدهای ویدئو را جدی خواهد گرفت؛ زیرا گروه Anonymous سابقه‌ی درخشانی در اجرا کردن حملات خود دارد.

    [به‌روزرسانی] آیا واقعا این ویدئو از طرف Anonymous پست شده است؟

    به گزارش فوربس، پس از انتشار این ویدئو، حساب تویتری YourAnonNews با ۶٫۷ میلیون فالوئر، انتشار ویدوئو از طرف این گروه هکری را تکذیب کرده و زمانی‌که از این حساب در مورد دخالت آن‌ها در انتشار ویدئو سؤال شده است، جواب داده‌اند :«مجددا، با تشکر فراوان اما نه.» حساب Anonymous@BscAnon نیز که با «بدخواهی که رمزارزها را پر کرده» مخالف کرده بود نیز دخالت در ایجاد این ویدئو را تکذیب کرده‌ است. آن‌ها در توییتی گفته‌اند :«ویدیوی ایلان ماسک کار ما نبوده است.»

    در همین حال اکانت تویتری YourAnonCentral با ۵٫۹ میلیون فالوئر که به نظر می‌رسد که با این گروه هکری در ارتباط است، گفته است که این ویدئو از طرف Anonymous بوده است. این اکانت دیروز در بلاگی گفته بود که گروه هکری انانیموس، ویدیوی جدیدی منتشر کرده است که میلیاردر بدنام، ایلان ماسک را بعد از سقوط بیت کوین به چالش می‌کشد.

    هرچند که ایلان ماسک به‌طور مستقیم به این ویدئو واکنش نداده است اما در تویتی گفته است: «چیزی را که دوست ندارید نکشید، چیزی را که دوست دارید نجات بدهید.»

    نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی رویکرد ایلان ماسک در مورد ارزهای دیجیتال چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات