مدیرعامل بایت‌دنس از سمت خود استعفا داد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت بایت‌دنس در مورد تصمیم اخیر خود توضیح داد که علت استعفا از سمت مدیرعاملی، ضعف در داشتن مهارت‌های موردنیاز برای مدیریت چنین شرکت بزرگی بوده است.
تبلیغات

بایت‌دنس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری و بازی‌های ویدئویی است که طی ماه‌های اخیر با حواشی بسیاری ازجمله درگیری با دولت آمریکا بر سر اپلیکیشن تیک‌تاک، روبه‌رو شد. حال، سایت خبری GSMArena گزارش می‌دهد که مدیرعامل این شرکت از سمت خود استعفا داده است.

ژانگ یمینگ، مدیرعامل بایت‌دنس و مؤسس تیک‌تاک در نامه‌ای به کارمندان خود دلایل گرفتن چنین تصمیمی را توضیح می‌دهد و می‌گوید که به‌ خاطر نداشتن مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به مدیری ایده‌آل از سمت خود استعفا داده است. در این بین جانشین وی نیز مشخص شده و گویا لیانگ ریوبو، هم‌موسس بایت‌دنس و مدیر بخش منابع انسانی این شرکت، سمت مدیرعاملی را به عهده خواهد گرفت.

انتقال سمت از یمینگ به ریوبو در فرایندی شش‌ماهه صورت می‌گیرد تا هر دو بنیان‌گذار بایت‌دنس، مانع بروز هرگونه خلل و مشکلی شوند. یمینگ در توضیحات خود اشاره می‌کند که چند ماهی بوده که به اخذ چنین تصمیمی فکر می‌کرده است و می‌خواسته از انجام وظایف روزمره فاصله بگیرد. یمینگ ادامه می‌دهد که پس از مدتی، ایده‌ی خود را با ریوبو در میان قرار داده و عقیده دارد وی به دلیل داشتن توانایی در مدیریت، سازمان‌دهی و تعامل اجتماعی می‌تواند به پیشرفت هرچه بیشتر بایت‌دنس کمک بیشتری کند.

لیانگ ریوبو تاکنون وظایف مختلفی را به عهده داشته که برای مثال می‌توان به مدیر بخش تحقیق و توسعه اشاره داشت و برای مدتی نیز می‌شود که با گسترش شرکت بایت‌دنس، سمت مدیریت بخش منابع انسانی را به عهده دارد. باید گفت که مدیریت شرکتی در حد بایت‌دنس چالش‌های بسیاری به همراه دارد. طی چند ماه گذشته، احتمال آنکه تیک‌تاک در ایالات متحده مسدود شود سایه‌ی خطری برای روی شرکت بایت‌دنس انداخته بود؛ زیرا رخ دادن چنین اتفاقی به‌معنی از دست دادن بخش قابل‌توجهی از میزان درآمد تیک‌تاک تلقی می‌شد.

بااین‌حال، عدم انتخاب دونالد ترامپ برای دوره‌ی دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باعث شد تا تمامی موارد ذکرشده و خطراتی که تیک‌تاک را تهدید می‌کردند به فراموشی سپرده شود. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که تیک‌تاک همچنان در هند از دسترس خارج شده و مشخص نیست که آیا دوباره کاربران هندی به شبکه‌ی اجتماعی محبوب چینی دسترسی خواهند یافت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات