بیرسان؛ خرس اینستاگرامی که برای اهداف خیرخواهانه، ۶۴۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کند

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جسی لاریوس در لباس خرسی که آن را بیرسان می‌نامد، پیاده‌روی طولانی‌ از لس آنجلس تا سان فرانسیسکو را آغاز کرده است. او می‌گوید پولی که از این طریق جذب می‌کند به خیریه خواهد داد.
تبلیغات

مردی در لباس خرس مدتی است که پیاده‌روی نمادینی در ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز کرده است. او پیاده‌روی خود را روز ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) از محله‌ی لیتل توکیوی لس آنجلس آغاز کرد و از آن زمان به‌آرامی در حال رفتن به سمت شمال بوده و در حین سفر تصاویری  با مخاطبان در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

این فرد که خود را بیرسان (Bearsun) می‌نامد، می‌گوید چندین بار با بسته شدن جاده‌ها مواجه شده و مسیرهای کوهستانی، برایش شیب‌دارتر از انتظار بوده است. با همه‌ی این‌ها، بیرسان همچنان به پیاده‌روی نمادین خود ادامه می‌دهد و تا زمانی‌که به سان فرانسیسکو نرسد از راه رفتن دست برنمی‌دارد. در زمان نوشته شدن این مقاله، بیرسان بخش پایانی سفرش را طی می‌کند و احتمالا تا فردا به مقصد می‌رسد.

جسی لاریوس، مردی که لباس دوست‌داشتنی خرس به تن کرده است، می‌گوید دلیل مشخصی برای این پیاده‌روی ندارد. بر اساس آنچه سی‌نت می‌نویسد، جسی لاریوس لباس خرس را در سال ۲۰۱۶ به‌ همراه یکی از دوستانش تولید و در نهایت صرفا برای لذت بردن، شروع به پیاده‌روی‌ نمادین در آن کرد. لاریوس به CNN می‌گوید: «این کاری است که می‌خواهم انجام بدهم. فقط می‌خواهم در لباس خرسی‌ام بدوم. این کار، بقیه را نیز خوشحال می‌کند و من واقعا به خنده و لبخند علاقه‌مند هستم.» 

صفحه‌ی اینستاگرام بیرسان پر از تصاویری است که جسی لاریوس در طول سفرش ثبت کرده. در برخی از پست‌ها شاهد تعاملات سرگرم‌کننده‌ی او با افراد محلی هستیم که در طول مسیر با آن‌ها آشنا می‌شود. در وب‌سایت بیرسان اثر هنری این خرس به‌ فروش می‌رسد و گاهی اوقات شاهد فروش بعضی از کالای دیگر مربوط به این خرس هستیم.

ماجراجویی بیرسان جالب به‌ نظر می‌رسد؛ اما بی‌هدف نیست. لاریوس موفق شده است ۱۲ هزار دلار از طریق GoFundMe سرمایه جذب کند. او قصد دارد در نهایت مبلغ جمع‌آوری‌شده را به خیریه‌ای که فالورهایش انتخاب می‌کنند اعطا کند. CNN می‌گوید لاریوس در ابتدا قصد داشت از پول جمع‌آوری‌شده برای ساخت لباس جدید بیرسان استفاده کند؛ اما تصمیمش را عوض کرده است. 

در صورت تمایل می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام بیرسان با آی‌دی iambearsun@ را فالو کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات