گوگل با ایستر اگ به استقبال باز شدن کانال سوئز رفت

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل  تصمیم گرفته است باز شدن کانال سوئز را با یک ایستر اگ جالب جشن بگیرد. کانال سوئز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آبراهه‌های جهان نزدیک ‌به یک هفته توسط کشتی Ever Given  مسدود شده بود.
تبلیغات

کشتی عظیم Ever Given که توسط شرکت Evergreen ساخته شده است، به‌ مدت تقریبا یک هفته کانال سوئز را مختل کرده بود؛ اما سرانجام با تلاش شبانه‌روزی، مسیر کانال سوئز باز شد. به گزارش سی‌نت، گوگل ایستر اگ جدیدی به نتایج موتور جست‌و‌جو اضافه کرده است تا به‌نوعی این اتفاق را جشن بگیرد. جست‌و‌جوی عبارت‌های Suez Canal یا Ever Given به صفحه‌ای منتهی می‌شود که در بخش بالایی آن انیمیشن قایق‌هایی کوچک به ‌چشم می‌خورد.

کانال سوئز مصر یکی از حیاتی‌ترین آبراهه‌های دنیا محسوب می‌شود و دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند تا شرکت‌های باربری بتوانند محموله‌ها را مستقیما از اروپا به آسیا ارسال کنند. طبق آمار، در حدود ۱۲ درصد از تجارت جهان و حمل‌و‌نقل بخش عظیمی از نفت به کانال سوئز وابسته است. 

کشتی عظیم Ever Given که به اندازه‌ی چهار زمین فوتبال طول دارد، حدودا ۶ روز مسیر کانال سوئز را مختل کرد و باعث تأخیر در رسیدن محموله‌های زیادی نظیر غذا و لباس و نفت به مقصد شد. تعدادی قایق یدک‌کش پس از روزها تلاش سرانجام توانستند یک‌شنبه‌ی گذشته کشتی را دوباره روی آب شناور کنند و در نهایت در روز دوشنبه، کشتی به‌طور کامل آزاد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات