خودکشی جوان ۲۰ ساله به‌دلیل باگ اپلیکیشن خرید و فروش سهام Robinhood

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از خودکشی یک جوان ۲۰ ساله به دلیل اشتباه اپلیکیشن معاملات سهام Robinhood، خانواده‌ی او از این شرکت شکایت کردند.
تبلیغات

الکس کرنز، جوان ۲۰ ساله، پس از اینکه فکر می‌کرد متحمل ضرر هنگفتی در بازار بورش شده است، جان خود را در ژوئن ۲۰۲۰ گرفت. براساس گزارش The Verge گرفت و اپلیکیشن معاملات سهام Robinhood را مقصر اصلی مرگش دانست. او به‌اشتباه فکر می‌کرد ۷۳۰ هزار دلار ضرر کرده و این شرکت قرار است ظرف چند روز آینده بیش از ۱۷۰ هزار دلار از پول او برداشت ‌کند. اکنون خانواده وی اعلام کرده‌اند که مرگ فرزندشان به دلیل اشتباه Robinhood بوده است و به همین دلیل، روز دوشنبه از این شرکت شکایت کردند.

طبق این شکایت، کرنز به هیچ‌ وجه بدهکار نبوده است؛ اما واقعیت با چیزی که اپلیکیشن مذکور باور داشت، متفاوت بود. به همین دلیل از سوی Robinhood برای وی نامه‌ الکترونیکی «اقدام فوری» ارسال و به او گفته شد که باید تا ۱۷ ژوئن، ۱۷۸ هزار و ۶۱۲ دلار به آن‌ها بپردازد.

در ادامه توییت منتشرشده در ژوئن گذشته توسط یکی از اقوام کرنز را مشاهده می‌کنید که حاوی اسکرین‌شات مطلبی است که در آن زمان، توسط اپلیکیشن به او نشان داده شده بود:

من پاسخ RobinhoodApp@ را دیدم و می‌توانم تأیید کنم که آن‌ها [با کرنز] تماس نگرفته‌اند. خانواده هنوز آماده صحبت کردن نیستند. چون آن‌ها نمی‌توانند جزئیات حساب کاربری [کرنز] را منتشر کنند، می‌توانید اسکرین‌شات آن را مشاهده کنید.  بیل بروستر (BillBrewsterSCG@)، ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰

گفته می‌شود کرنز چهار بار با بخش پشتیبانی Robinhood تماس گرفته؛ اما فقط پاسخ خودکار دریافت کرده است. طبق روایت CBS News که شامل مصاحبه با خانواده این فرد می‌شود، روز بعد از مرگ کرنز، پیام خودکار دیگری توسط این شرکت ارسال شد تا به او بفهماند در واقع اصلاً بدهکار نیست.

در اواخر همان ماه، وقتی خبر درگذشت کرنز منتشر شد، Robinhood قول داد نحوه کار برنامه خود را تغییر و به کاربرانش آموزش‌های لازم را ارائه بدهد. همچنین این شرکت متعهد شد ۲۵۰ هزار دلار به بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی اهدا کند.

البته باید به این مسئله اشاره کرد که دادخواست ثبت‌شده توسط خانواده کرنز تنها دلیل دادگاهی شدن این شرکت نیست. Robinbood به دلیل نقش داشتن در مشکلات پیش‌آمده در پی اتحاد عده‌ای از معامله‌گران فردی برای دستکاری سهام‌های کاهش‌یافته، ‌اکنون با ده‌ها پرونده قضایی روبه‌رو شده است. همچنین نرم‌افزار این شرکت به‌طور خودکار برخی از گزینه‌ها را به فروش رسانده است؛ البته Robinhood ادعا می‌کند موارد فروخته‌شده سهام نبوده‌اند.

این شرکت موقعیت خوبی ندارد و باید پاسخگوی افراد زیادی باشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی خودکشی این جوان ۲۰ ساله پس از شنیدن یک خبر اشتباه درباره‌ی بازار سهام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات