۷ آذر: عرضه اولین دوربین عکسبرداری سریع پولاروید

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۶۹ سال پیش در چنین روزی، اولین نمونه‌ی تجاری دوربین‌ عکسبرداری و چاپ سریع توسط شرکت پولاروید به بازار عرضه شد.
تبلیغات

۶۹ سال پیش در چنین روزی (۲۸ نوامبر سال ۱۹۴۸)، شرکت پولاروید اولین نمونه‌ی تجاری دوربین‌ عکسبرداری و چاپ سریع را به بازار عرضه کرد. در روزهای نزدیک به سال نوی میلادی، این شرکت آمریکایی ۵۷ عدد از این دوربین‌ها را در فروشگاه جوردن مارش در بوستون برای فروش عرضه کرد.

دوربینی که در آن سال عرضه شد با نام پولاروید لند مدل ۹۵ شناخته می‌شد. این مدل توانایی ثبت و چاپ عکس در کمتر از یک دقیقه داشت. عکس‌های این نوع دوربین‌ها، با تم رنگی Sepia چاپ می‌شدند. شرکت پولاروید با تصور اینکه ۵۷ عدد از این دوربین‌های جدید برای فروش کافی است، تعداد پایینی از آن‌ها عرضه کرد؛ اما در کمال تعجب مشاهده کرد که تمام نمونه‌های اولیه در روز اول به فروش رفتند.

استفاده از دوربین‌های عکاسی سریع بسیار راحت بود. آن‌ها به‌راحتی حمل می‌شدند و چاپ و مشاهده‌ی سریع عکس ثبت‌شده، آن‌ها را به محبوبیت بالایی نزد کاربران رساند. نام لند که در این مدل از دوربین‌ها استفاده می‌شد، از نام مخترع دوربین‌های عکاسی سریع و مؤسس شرکت پولاروید یعنی ادوین اچ. لند گرفته شده بود.

مورخان تعداد دوربین‌های مدل ۹۵ تولید‌شده را نزدیک به یک میلیون دستگاه گزارش کرده‌اند. این حجم بالای فروش، سود بالایی نصیب شرکت پولاروید کرد و نام آن‌ را به‌عنوان معنای دوربین‌های عکاسی سریع بر سر زبان‌ها انداخت. پس از این موفقیت اولیه، این شرکت در سال ۱۹۵۰ فیلم‌هایی با قابلیت چاپ سیاه و سفید عرضه کرد و در سال ۱۹۶۳، اولین نمونه‌ از فیلم‌های چاپ رنگی نیز برای این دوربین‌ها عرضه شد. شرکت پولاروید تا سال ۲۰۰۸ به تولید دوربین‌های عکاسی و چاپ سریع ادامه داد. در حال حاضر با وجود پیشرفت فناوری و ظهور عکاسی دیجیتال، هنوز هم این دوربین‌های چاپ سریع از محبوبیتی نسبی بین کاربران برخوردارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات