لری پیج مرد سال تجارت جهان لقب گرفت

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله فرچون، لری پیج مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت گوگل را به عنوان فرد اول تجارت دنیا در سال 2014 انتخاب کرده است. پیج در 4 سال گذشته سکان‌دار گوگل بوده و پروژه‌های بلند پروازانه‌ای را آغاز کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد ولی شاید مهمترین دلیل این باشد که بعد از 4 سال مدیریت شرکت گوگل، او خود را به عنوان فردی توانا و لایق مطرح کرده است. پروژه‌های بلندپروازانه‌ی لری پیج با نام moonshots در حال حاضر یکی از اخبار معمول دنیای فناوری هستند.  پرنده‌های بدون سرنشین، خودروهای بدون راننده، مبارزه با بیماری‌ها و تلاش برای افزایش طول عمر انسان قسمتی از برنامه‌های لری پیج هستند. هر توسعه‌ای از سوی گوگل می‌تواند منجر به بهبود زندگی میلیون ها (اگر نگوییم میلیاردها) انسان شود.

fortune-cover-businessperson-of-the-year

لری پیج در قسمتی از مصاحبه‌اش با Fortune در مورد صحبت‌هایش با استیو جابز می‌گوید:

من همواره این بحث را با استیو جابز داشتم و او همیشه این جمله را می‌گفت که «شما در گوگل روی کارهای زیادی تمرکز کرده‌اید». به نظر من استیو با تمرکز روی یک یا دو زمینه تحولات زیادی در دنیای فناوری بوجود آورد ولی ما بدنبال تاثیرگذاری بیشتر بر دنیا با انجام کارهای بیشتر هستیم. اگر بخواهم واضح‌تر برای شما توضیح دهم باید بگویم که آیفون جدید اپل، شاید بهترین آیفونی باشد که تا به حال ساخته شده است ولی آیفون هنوز هم فقط یک گوشی هوشمند است در حالی که پروژه‌های اخیر گوگل، اقداماتی در راستای بهبود وضع بشر هستند.

شاید جالب باشد که بدانید فرد شماره 2 در این لیست، تیم کوک مدیر عامل اپل است. فرچون در مورد تیم کوک اعلام کرده که او باعث شده تا ارزش سهام شرکت اپل بالاتر برود، محصولات بیشتری از شرکت اپل به فروش برسد و البته این را هم گفته که از زمانی که رهبری اپل را بدست گرفته است، اپل مانند دوران استیو جابز مرموز نیست و محصولات این شرکت پیش از اعلام تقریبا بطور کامل لو می‌روند.

در این لیست Robert Iger مدیر عامل دیزنی در رتبه ششم و مارک زاکربرگ از فیسبوک در رتبه سیزدهم قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات