سونی از حافظه SD مخصوص خود برای تهیه فایل‌ پشتیبان از کامپیوتر‌های شخصی پرده برداشت

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرد که به زودی فروش کارت‌های حافظه SD خود را به همراه نرم‌ افزار مخصوص که به دارندگان لپ‌تاپ اجازه ‌می‌دهد در حین حرکت نیز از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه نمایند را شروع خواهد کرد. این راه حل ابتکاری برای استفاده از این نوع حافظه‌ها، که عموما برای مصارف معمولی همچون انتقال اطلاعات از دوربین‌های عکاسی به کامپیوتر استفاده می‌شوند، باعث خواهد شد که کاربردهای بیشتری برای این نوع حافظه‌ها پیدا شود.
تبلیغات

همانند تمامی روش‌های تهیه فایل پشتیبان، نرم افزار سونی به کاربران اجازه می‌دهد تا با انتخاب فایل‌ها و پوشه‌های مورد نظر بر روی کامپیوتر خود، از آن‌ها فایل پشتیبان تهیه نمایند. همچنین امکان تعیین زمان و تاریخ مورد نظر برای انجام این کار نیز وجود دارد. کلیه فایل‌های پشتیبان به شیوه AES 356-bit رمزگذاری می‌شوند تا دیگران نتوانند از فایل‌ها استفاده نمایند. همچنین برای استفاده از کارت‌های SD سونی باید رمز عبور تعیین نمود.

نرم افزار «تهیه فایل‌ پشتیبان به صورت هم‌زمان» سونی تنها با کارت‌های ساخت سونی کار می‌کند، اما این امکان وجود دارد تا در یک بازه زمانی 30 روزه بتوانید از این نرم‌افزار، بر روی کارت‌های SD ساخت شرکت‌های دیگر نیز فایل پشتیبان تهیه نمایید.

سونی اعلام کرده که نسخه‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی از این حافظه‌ها را از تاریخ 29 مردادماه در کشور ژاپن عرضه خواهد کرد. نرم افزار مخصوص سونی برای انجام این کار نیز در حال حاضر فقط از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند. این کارت‌ها قادرند تا با سرعت 4 مگابایت در ثانیه به انتقال داده بپردازند.

هنوز زمان و قیمت دقیق این محصول  برای عرضه در سایر کشورها اعلام نشده است.

نسخه 64 گیگابایت این کارت‌های حافظه چیزی حدود 140 دلار قیمت خواهد داشت که تقریبا سه برابر قیمت یک کارت SD معمولی با همین حجم است. نرم افزار موجود بر روی این حافظه نیز حدودا 10 درصد از فضای این کارت را اشغال می‌کند.

نظر شما در مورد این محصول جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات