کاهش تقاضای SSD موجب افت ۱۰ درصدی فروش شد

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ADATA XPG SX6000 Lite
سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش تقاضای جهانی SSD و کمبود قطعات، به یکی از بدترین سال‌ها برای این صنعت از نظر فروش تبدیل شد.
تبلیغات

براساس گزار‌ش‌ مؤ‌سسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس، فروش حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD از ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌دلایل نامشخصی روند کاهشی به خود گرفته است. با‌این‌حال، می‌توان دلیل این اتفاق را کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان همراه با کمبود IC دانست که از سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

گزارش‌ها دلیل اصلی این اتفاق را کاهش تقاضای کاربران عنوان کرده‌اند. صنعت SSD درمجموع توانسته است ۱۱۴ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند که حدود ۱۰ درصد درمقایسه‌با سال قبل عدد کمتری به‌حساب می‌آید و این افت چشمگیر است.

سال ۲۰۲۲ را به‌دلیل اثرهای ناشی از کرونا و جنگ روسیه و اوکراین به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان سال موفقی از نظر تجارت به‌حساب آورد. صنعت SSD نیز از این اتفاقات تأثیر پذیرفته و روندی کاهشی به خود گرفته است. از‌نظر بازاریابی نیز، این روند تأیید شده و برای این صنعت سه‌ماهه‌ی مالی کاهشی در نظر گرفته شده است.

جدول نشان دهنده‌ی مدل‌های برتر SSD

ترندفورس بعد از بیان موضوعات گفته‌شده، تولید‌‌کننده‌های SSD را بر‌اساس جایگاه آن‌ها در بازار رتبه‌بندی کرده است. کینگستون با داشتن ۲۸ درصد از سهم بازار در صدر جدول قرار دارد. پس از کینگستون نیز شرکت‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که اولین آن‌ها SSD ای دیتا است که توانسته روند فروش خود را در بازار حفظ کند و به جایگاه دوم تکیه بزند.

پس از کینگستون و ای دیتا می‌توان به SSD لکسار و SSD نتاک و کیمتیگو اشاره کرد که تولید‌کننده‌ی انواع حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی هستند. طبق آمار ثبت‌شده، این شرکت‌ها روند افزایشی را در فروش ثبت کرده‌اند.

ترندفورس چشم‌انداز مثبتی را در سال ۲۰۲۳ برای صنعت SSD در نظر گرفته است. یکی از دلایلی که می‌تواند مُهر تأییدی بر این چشم‌انداز بزند، به‌بلوغ‌رسیدن تولید‌کننده‌های چینی انواع SSD است؛ زیرا آن‌ها به‌تدریج در حال رسیدن به فناوری‌های نوین در این صنعت هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات