SSD جدید سامسونگ در هر ثانیه ۲ گیگابایت داده انتقال می‌دهد!

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
حافظه اکسترنال سامسونگ SSD T9
سامسونگ SSD جدید T9 را با دو برابر سرعت انتقال بیشتر از نسل قبل روانه‌ی بازار کرد.
تبلیغات

T9 اولین اس اس دی اکسترنال سامسونگ با پورت USB 3.2 Gen 2x2 است و همین پورت باعث شده تا سرعت انتقال فایل به ۲۰۰۰ مگابایت‌برثانیه برسد؛ یعنی حدوداً دو برابر بیشتر از مدل SSD T7 که رابط آن از نوع Gen 2x1 بود.

سامسونگ می‌گوید که برای ثبات عملکرد و کنترل دمای SSD T9 از فناوری محافظ دمایی پویا (Dynamic Thermal Guard) استفاده کرده است که با جلوگیری از گرم‌شدن دستگاه، از افت سرعت انتقال داده مانع می‌شود. افزایش دما در T9 به‌ندرت اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا سرعت انتقال فایل به‌حدی زیاد است است که چهار گیگابایت داده در دو ثانیه منتقل می‌شود.

SSD T9 سه مدل یک‌ و دو و چهار ترابایتی دارد. ابعاد همگی ۸۸ × ۶۰ × ۱۴ میلی‌متر است و سطح خارجی دستگاه با پوشش خاصی شبیه پارچه پوشیده شده است که از دستگاه در‌برابر ضربه و افتادن از ارتفاع تا سه متر محافظت می‌کند.

سطح بیرونی  SSD T9 سامسونگ
کاور SSD T9 سامسونگ

حافظه‌های اکسترنال Plug & Play بدون نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور کار می‌کنند؛ اما سامسونگ نرم‌افزار Magician 8.0 را مخصوص SSD طراحی کرده است که در سیستم‌‌عامل‌های ویندوز و مک و اندروید نصب می‌شود و وظیفه‌ی آن انجام به‌روزرسانی‌ها و بررسی وضعیت بنچمارک‌های دستگاه است.

درایو SSD اکسترنال جدید کره‌ای‌ها با دو کابل USB C به USB C و USB A به USB C فروخته می‌شود و می‌توان آن را به هر نوع لپ تاپ، تبلت، گوشی، کامپیوتر رومیزی، دوربین یا کنسول بازی متصل کرد. حتی می‌توان درایو را به گوشی آیفون ۱۵ پرو متصل و ویدیوهای ProRes را ضبط و ذخیره‌ کرد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که کابل‌های USB C معمولی غالباً از نوع USB 3.2 Gen 2x2 نیستند؛ بنابراین، نمی‌توان با آن‌ها انتقال فایل را در بیشترین سرعت انجام داد.

کابل USB 3.2 برای SSD T9

قیمت SSD سامسونگ مدل T9 برای ظرفیت‌های یک و دو و چهار ترابایتی به‌ترتیب ۱۴۰ و ۲۴۰ و ۴۴۰ دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات