مبدل ایسوس استفاده از رم DDR4 را در مادربرد DDR5 اینتل ممکن می‌کند

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس مبدل ویژه‌ای تولید کرده تا استفاده از کیت‌های DDR4 را در مادربردهای DDR5 آلدر لیک اینتل ممکن کند. تهیه‌ی رم DDR5 با وضعیت بازار امروز تقریباً غیرممکن است.
تبلیغات

مادربردهای مبتنی‌بر تراشه‌های سری ۶۰۰ که متعلق‌ به محصولات خانواده‌ی آلدر لیک اس اینتل هستند در چندین مدل در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند و از استانداردهای DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند. به نوشته‌ی Neowin، در حال حاضر تهیه‌ی رم DDR5 دسکتاپ تقریباً غیرممکن است، چون این رم‌ها در تعداد کم و با قیمت بسیار زیاد به بازار عرضه شده‌اند. در پلتفرم‌هایی نظیر ای‌بی، دلالان کیت‌های DDR5 را با قیمت‌هایی نزدیک‌ به ۵۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته‌اند.

در همین راستا ایسوس برای کسانی که مادربرد DDR5 خریداری کرده‌اند مبدلی تولید کرده است که امکان استفاده از کیت DDR4 را در مادربردهای DDR5 فراهم می‌کند. مبدل جدید ایسوس محصولی پرکاربرد و جالب است، هرچند خنک‌کننده‌ی بعضی از سیستم‌ها از نصب مبدل یادشده جلوگیری می‌کند؛ زیرا این مبدل نسبتاً طویل است.

مبدل DDR5 ایسوس
مقاله‌های مرتبط:

    مدار مجتمع مدیریت نیرو (PMIC) روی ماژول‌های DDR5 تعبیه شده و در مادربردهای مبتنی‌بر این استاندارد، خبری از مدار مذکور نیست. در همین راستا برد مدار چاپی (PCB) در مبدل ایسوس بسیاری از عملکردهای انتقال نیرو را به‌تنهایی انجام می‌دهد و به همین دلیل ایسوس مجبور شده مبدلی طویل تولید کند.

    به‌نظر می‌رسد مبدل ایسوس هنوز در مرحله‌ی پروتوتایپ به‌سر می‌برد. قیمت مبدل ایسوس مؤلفه‌ای جالب‌توجه خواهد بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات