نام بخش توشیبا مموری به Kioxia America تغییر می‌کند

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت توشیبا مموری مستقر در آمریکا که به‌دنبال از دست‌دادن دارایی شرکت مادر، توشیبا، فروخته شده‌ بود، نام خود را تغییر می‌دهد.
تبلیغات

شرکت اسپین‌اف Toshiba Memory America که به‌تازگی به‌عنوان بخش تجاری از شرکت اصلی توشیبا جدا شده و سازنده‎ی تراشه‌های حافظه‌ی کامپیوتری است، قصد دارد برند خود را به نام Kioxia America بازآفرینی کند. این تغییر‌نام به‌صورت رسمی در ماه اکتبر انجام خواهد شد.

به ‌گفته‌ی این شرکت، Kioxia ترکیبی از دو نام، یکی kioko در زبان ژاپنی به‌معنی حافظه و دیگری کلمه‌ی یونانی axia، به‌مفهوم ارزش است. توشیبا می‌گوید ادغام کلمات «حافظه» و «ارزش» و ایجاد نام Kioxia، نشان‌دهنده‌ی اهداف این شرکت برای به تعالی‌رساندن جهان، با ساختن حافظه است.

استیسی جی اسمیت، مدیر اجرایی شرکت توشیبا مموری می‌گوید:

ما خوشحال هستیم که با گذاشتن قدمی بعدی در راه تکامل شرکت، منجر به بهبود وضعیت توشیبا مموری در خط‌مقدم صنعت حافظه شده‌ایم.

بخش تجاری تراشه‌های مموری توشیبا، در ماه ژوئن سال پیش، به کنسرسیومی با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی، به نام Brain Capital فروخته‌ شد. مبلغ این قرارداد ۲ تریلیون ین، تقریبا معادل ۱۸ میلیارد دلار، شامل اهدای مالکیت توشیبا مموری به کنسرسیومی متشکل از اپل، SK Hynix، دل و شرکت فناوری Seagate بود.

تجارت تراشه‌های حافظه، قبلا یکی از بخش‌های سودآور توشیبا بود، اما شرکت ژاپنی برای کاهش هزینه‌های سرسام‌آور ناشی از تجارت در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای در ایالات متحده، مجبور به جدا‌کردن (اسپین‌اف) این بخش از شرکت شد.

شرکت وستینگ‌هاوس (Westinghouse) زیرمجموعه‌ی توشیبا و مسئول پروژه‌های هسته‌ای این شرکت در جنوب آمریکا، در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۷۱۲.۵ میلیون ین از دارایی خود را از دست داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات