قطع برق، ۱۱ درصد از تولیدات حافظه NAND سامسونگ در ماه مارس را از بین برد

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قطع برق نیم‌ساعته در یکی از کارخانه‌های سامسونگ در نزدیکی پیونگ تائک کره جنوبی، باعث توقف روند تولید و خرابی ده‌ها هزار تراشه‌ی رم در حال تولید شد.
تبلیغات

 گزارش‌ها حاکی از آن هستند که با قطع برق نیم‌ساعته در ماه مارس (اسفند)، ۳.۵ درصد از موجودی تراشه‌ی NAND در جهان تخریب شد که ممکن است در هفته‌های آینده روی قیمت‌ حافظه‌ی فلش تأثیر بگذارد.

 به گزارش خبرگزاری تایوانی TechNews، قطع برق در ۹ مارس (۱۸ اسفند) اتفاق افتاد و حدود ۳۰ دقیقه ادامه داشت؛ به همین دلیل ۵۰ تا ۶۰ هزار تراشه‌ی فلش V-NAND آسیب دید که ۱۱ درصد از تولیدات ماهانه‌ی سامسونگ را در بر می‌گیرد. این گزارش برآورد می‌کند که این تعداد، حدود ۳.۵ درصد از خروجی حافظه‌ی NAND جهانی است؛ اما دقیقا مشخص نیست که این درصد به معنای تولیدات سخت‌افزار تراشه‌ یا ظرفیت ذخیره‌سازی این تراشه‌ها در جهان است.

سامسونگ از کارخانه‌ی خود در نزدیکی پیونگ تائک برای تولید تراشه‌ی ۶۴ بیتی V-NAND استفاده می‌کند. این کارخانه مجهز به یکی از بزرگ‌ترین تجهیزات تولید حافظه‌ی فلش در جهان است؛ بنابراین هرگونه اختلال در روند تولید آن بر خروجی جهانی حافظه‌های غیر فرّار تأثیر دارد. با این حال از آنجایی که خطوط تولید آسیب ندیده و کارخانه تولید را مجددا آغاز کرده است، تأثیر این اختلال کم‌رنگ خواهد بود.

کارخانه پیونگ تائک سامسونگ

قطع برق اغلب هنگام تولید محصولات نیمه‌هادی مختلف اتفاق می‌افتد و در بعضی موارد باعث آسیب رساندن به تراشه‌های  در حال تولید می‌شود. به‌طور معمول، شرکت‌ها می‌توانند با این وضعیت مقابله کنند؛ مگر اینکه خطوط تولید آسیب ببینند. اگر این مشکلات در زمانی که کارخانه محصولات جدیدی تولید می‌کند رخ ندهد، کمبود حافظه هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بر اساس گزارشات، سامسونگ دارای ذخایر چیپ‌ NAND است و این شرکت ‌می‌تواند تعهدات کوتاه‌مدت خود را در زمینه‌ی تأمین این محصولات انجام دهد.

سامسونگ به اندازه‌ی کافی برای پشتیبانی از تولید گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس تا ماه‌های آینده، تراشه‌ تولید کرده است. در همین حال، سایر مصرف‌کنندگان عمده NAND در اواخر امسال در ماه آگوست یا سپتامبر (مرداد تا مهر) شروع به تولید محصولات خود می‌کنند؛ بنابراین در هفته‌های آینده به تعداد زیادی حافظه NAND نیازی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات