اینتل تا سال ۲۰۱۹ حافظه‌ SSD با ظرفیت ۱۰۰ ترابایت روانه بازار می‌کند

یک‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در جریان برگزاری IDF 2015 از دستاوردهای جدید و سیاست‌های آینده‌ی خود پرده برداشت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل، این کمپانی تا سال ۲۰۱۹ حافظه‌های SSD با ظرفیت بیش از ۱۰۰ ترابایت را روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

 بنابر اطلاعات ارائه شده توسط اینتل در جریان IDF 2015، این کمپانی در سال‌های آینده حضور فعالی در این حوزه خواهد داشت. پس از معرفی حافظه‌های 3D Xpoint که ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های NAND است، حال اینتل در حال برنامه‌ریزی برای حضور فعالانه در بازار حافظه‌های SSD و به دست آوردن مشتریان تجاری در این حوزه است. این کمپانی پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۸ حافظه‌هایی با ظرفیت ۳۰ ترابایت را تولید کرده و از سال ۲۰۱۹ ظرفیت حافظه‌های SSD خود را به بیش از ۱۰۰ ترابایت افزایش خواهد داد.

IntelIDF 1

اینتل پیش‌بینی کرده که برای فروش این محصولات باید دیتاسنترها و مشتریان تجاری به سمت استفاده از حافظه‌های فلش سوق پیدا کنند. در حال حاضر حافظه‌های SSD تنها در شماری از محصولات مصرفی نظیر لپ‌تاپ‌ها و هاردهای اکسترنال مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینتل انتظار دارد تا با افزایش حجم داده‌ها و پردازش‌های مورد نیاز، بکارگیری حافظه‌های SSD نیز افزایش یابد، چراکه با افزایش پردازش‌های صورت گرفته و حجم وظایف در دیتاسنترها، تاخیر ایجاد شده در اثر بکارگیری هاردهای معمولی تاثیرگذار بوده و در نتیجه مشتریان تجاری به سمت استفاده از حافظه‌های اس اس دی خواهند رفت.

IntelIDF 2

همانطور که اشاره کردیم با دست یافتن به فناوری 3D Xpoint و SD NAND، به نظر می‌رسد اینتل در نظر دارد تا حافظه‌های SSD را جایگزین هارد درایوهای معمول مورد استفاده و همچنین حافظه‌های DRAM نماید.

IntelIDF 3

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات