پاناسونیک از حافظه microP2 در ابعاد کارت SD رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
پاناسونیک حافظه‌ی میکرو پی ۲ را در ابعاد حافظه‌ی SD رونمایی کرد. این حافظه می‌تواند در دوربین‌های عکاسی جایگزین میکرو اس‌دی شود.
تبلیغات

دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال کنونی که پاناسونیک نیز یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان آنهاست، برای ذخیره فیلم از حافظه P2 استفاده می‌کنند. پاناسونیک در نمایشگاه NAB از حافظه‌ای جدید به نام microP2 رونمایی کرده که درواقع همان عملکرد P2 و سرعت را در ابعادی کوچکتر (به اندازه یک کارت SD) دارد. این حافظه جدید، می‌تواند راه را برای تولید دوربین‌هایی با ابعاد کوچکتر، هموار کند.

پاناسونیک در نمایشگاه NAB 2012 از کارت حافظه جدید خود با نام microP2 پرده‌برداری کرد. دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای که از P2 به خاطر سرعت بالای انتقالش استفاده می‌کنند، اکنون از همان عملکرد P2 اما در سایز SD، بهره خواهند برد.

پاناسونیک همچنین از یک آداپتور که همراه با MicroP2 عرضه می‌شود، پرده‌برداری کرد. این آداپتور کارت‌های حافظه جدید در سایز میکرو را با سخت‌افزار مبتنی بر PCMCIA موجود در دوربین‌ عکاسی سازگار می‌کند. البته قبل از استفاده از آداپتور، فریم‌ور دستگاه باید آپگرید شده‌ باشد.

در نظر داشته باشید همه این‌ها مربوط به آینده است چراکه تا بهار 2013 این محصول راهی بازار نخواهد شد. همان‌طورکه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ابعاد این کارت حافظه تقریباً به اندازه یک بند انگشت است.

منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات