فصل تازه حافظه‌های کامپیوتر با ارائه ماژول‌های RAM نسل جدید DDR4-2133 اپیسر

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
از سال 2007 تاکنون ماژول‌های حافظه DDR3 در کامپیوترهای ما حضور داشته‌اند و در این مدت زمان هشت سال کم‌کم به جایی رسیده‌اند که دیگر برای پردازش‌های سنگین و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا پاسخگوی نیاز ما نیستند.
تبلیغات

به همین خاطر اعضای موسسه JEDEC که استانداردهای ماژول‌های حافظه RAM را تعیین می‌کنند، استانداردهای حافظه‌های نسل جدید DDR4 را به تصویب رسانده و اینتل نیز در پردازنده‌های جدید Haswell-E و چیپ‌ست X99، قابلیت پشتیبانی از این ماژول‌های حافظه را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند در سیستم‌های تجاری و شخصی از این ماژول‌های حافظه استفاده کنند. کمپانی اپیسر نیز به‌تازگی از ماژول‌های چهار و هشت گیگابایتی با استاندارد DDR4 رونمایی کرده و از ویژگی‌های اصلی حافظه DDR4 یعنی توان مصرفی کم و سرعت بالا به خوبی پشتیبانی می‌کند.

برخلاف حافظه‌های DDR3، فرکانس پایه در حافظه‌های جدید DDR4 برابر با 2133 مگاهرتز است که باعث می‌شود پهنای باند پایه به 17 گیگابایت در ثانیه افزایش یابد که به معنی 14 درصد افزایش کارآیی است. همچنین با کاهش 25 درصدی ولتاژ مورد نیاز برای این ماژول‌های حافظه، مقدار ولتاژ پایه برای این‌سری از ماژول‌ها 1.2 ولت ذکر شده است که نتیجه آن، کاهش 50 درصدی توان مصرفی است. به گفته Andreson Chang، مدیر محصولات PC کمپانی اپیسر: «استفاده از ولتاژ کم باعث کاهش توان مصرفی و کاهش دمای تولید‌شده توسط سیستم می‌شود که در نتیجه آن ثبات کلی و کارآیی سیستم افزایش خواهد یافت.»

ماژول‌های DDR4-2133 کمپانی اپیسر به طور صد‌در‌صد با مادربردهای جدید مجهز به چیپ‌ست X99 و پردازنده‌های Haswell-E اینتل هماهنگ هستند و در کنار هم می‌توانند مجموعه با ثبات و کارآیی بالا ارائه دهند. Anderson Chang در ادامه می‌گوید: «با معرفی استاندارد DDR4 از سوی JEDEC و پشتیبانی اینتل از آن، یک تغییر‌جهت عظیم و غیر‌قابل امتناع در این صنعت رخ داده است. ما در کمپانی اپیسر نیز به خوبی برای این تغییر‌جهت مهم آماده هستیم و این آمادگی را با عرضه ماژول‌های چهار و هشت گیگابایتی DDR4-2133 به خوبی نمایش داده‌ایم.»

کمپانی اپیسر سابقه‌ای بیش از 10 سال در بازار حافظه داشته و حالا جزو 10 برند برتر تولیدکننده ماژول حافظه در دنیا به‌شمار می‌آید. همچنین اپیسر جزو معدود تولیدکنندگان حافظه تایوانی است که تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و بخش تحقیق و توسعه اختصاصی خود برای تولید حافظه را در اختیار دارد. ماژول‌های حافظه جدید DDR4-2133 از تست‌های دشوار مختلفی (شامل تست‌های دما و فشار کاری مختلف در مدت‌زمان طولانی و همچنین آزمایش روی مادربردهای مختلف) را پشت سر گذاشته تا از کارآیی و ثبات آن اطمینان حاصل شود. همچنین این ماژول‌های حافظه انواع تست‌ها و آزمون‌های مختلف کارآیی OEM‌های مختلف در سراسر دنیا را نیز تجربه کرده که تمامی این موارد بیان‌کننده تطابق کامل و بدون دردسر آن با انواع دستگاه‌ها و لوازم تولیدشده برای کامپیوترهای شخصی و تجاری است. این سری از ماژول‌های حافظه اپیسر، با گارانتی سازگار در بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات