آیفون 7 از حافظه های فلش جدید سامسونگ برخوردار نمی‌شود

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه سامسونگ و اپل قرارداد جدیدی را از زمان آیفون ۵ برای تامین حافظه‌ها امضا کرده‌اند، در گزارشی جدید که به تازگی منتشر شده، احتمالا حافظه‌های UFS سامسونگ تا سال بعد روی دستگاه‌های آیفون اپل قرار نخواهد گرفت.
تبلیغات

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که گلکسی اس 7 از آن برخوردار است، حافظه بسیار سریع فلش (UFS) است که می‌تواند سرعت بیشتری نسبت به حافظه‌های معمولی در کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمند فراهم کند. بر پایه چیپ‌های حافظه فلش V-NAND که سامسونگ آن‌ها را بسیار پیشرفته کرده، حالا می‌تواند جان تازه‌ای به عملکرد آیفون‌های جدید اپل بدهد. 

بر اساس خبر تازه‌ای که از ETNews، یکی از رسانه‌های کره‌ جنوبی، منتشر کرده، سامسونگ تامین حافظه‌های فلش NAND را در آینده‌ای نزدیک برای آیفون‌های اپل برعهده می‌گیرد. ظاهرا سال پیش تامین حافظه‌های فلش برای آیفون‌ها توسط سامسونگ قطع شد چرا که این کمپانی کره‌ای نتوانست با درخواست‌های تولیدی اپل کنار بیاید.

ETNews همچنین مدعی است که سامسونگ در حال همکاری با دیگر شرکای خود برای ساخت سپر‌های EMI برای چیپ‌ها است که به معنی شروع تامین حافظه‌های آیفون از سال بعد است. اگر این صحبت‌ها به واقعیت تبدیل شود، پس امسال آیفون 7 به حافظه‌های فلش NAND مجهز نخواهد شد.

دیگر سازندگان حافظه‌ نیز در حال کار روی EMI محافظتی برای حافظه‌های NAND هستند تا تقاضای اپل در آینده‌ای نزدیک را تامین کنند. SK Hynix یکی از شرکت‌هایی است که از فناوری مشابه چیزی که سامسونگ در حال کار روی آن است، استفاده خواهد کرد. 

سامسونگ پیش از اینکه گلکسی اس ۷ را امسال رونمایی کند، از حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت UFS 2.0 رونمایی کرد. این معرفی از حافظه‌های جدید باعث شد تا صحبت‌هایی از تجهیز مدل‌های مختلف آیفون و آیپد با این حافظه نیز مطرح شود که ظاهرا تا یک سال آینده به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات