گسترش گوگل ترندز برای تمرکز بر داده‌های بلادرنگ

یک‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ترندز (Google Trends) یکی از ابزارها و سرویس های برجسته‌ی گوگل است که به کمک آن می‌توانید روی جستجوهای به عمل آمده در گوگل تحقیق و کند و کاو کنید. این ابزار در آخرین آپدیت خود با تغییراتی مواجه شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

آخرین بروزرسانیِ گوگل ترندز که بزرگ‌ترین آپدیت از سال ۲۰۱۲ بوده است، با تمرکز بر داده‌های بلادرنگ (Real-Time Data) صورت گرفته است. با این آپدیت جدید، گوگل سعی کرده شمه‌ای از آن‌چه مردم جستجو می‌کنند را در اختیار کاربران گوگل ترندز قرار دهد.

گوگل، با در نظر گرفتن صدها گفت‌و‌گویی که با روزنامه‌نگاران و محققان صورت داده است، نسخه‌ی جدید گوگل ترندز را به شکلی منتشر کرده است تا این امکان را به کاربرانش بدهد که بر اساس آمار دقیقه‌ به دقیقه، در بیش از ۱۰۰ تریلیون جستجوی صورت گرفته، به شکل عمیق‌تر و دقیق‌تری کاوش کنند. هم‌چنین انتخاب بازه‌ی زمانی توسط کاربر، یک نگاه اجمالی از ترندها به او می‌دهد و متوجه خواهد شد که هر موضوعی، در چه زمانی به اوج محبوبیتش در دنیا رسیده است.

Google-Trends

در صفحه‌ی اول گوگل ترندز داده‌های مربوط به جستجوها، با ترندهای یوتیوب و گوگل‌نیوز ترکیب شده و در معرض دید کاربر قرار گرفته است. آیتم‌هایی که در حال حاضر پرجستجو و به اصطلاح داغ هستند شامل این قبیل موارد می‌باشند: فینال‌های لیگ بسکتبال ان‌بی‌ای و قسمت آخر سریال بازی تاج و تخت، که دوشنبه‌ی گذشته، در ساعت ۱ بامداد به اوج محبوبیت خود رسیدند، و هم‌چنین فراری که اخیرا از زندانی در شمال نیویورک صورت گرفته است، رسوایی به بار آمده در فیفا که در غرب افریقا و کانادا مورد توجه قرار گرفته است و هم‌چنین انتخاب ریاست‌جمهوری. دونالد ترامپ به جز نیو همپشایر، ورمونت و ویسکانسین، در تمام ایالت‌ها، بیش از همه‌ی کاندیداها جستجو شده است.

هم‌اکنون، صفحه‌ی اصلی جدید گوگل ترندز، در ۲۸ کشور جهان با طراحی جدید در دسترس می‌باشد. تعداد این کشورها در ماه‌های آتی افزایش پیدا خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات