۴۰ سال با مک؛ مدیر ارشد اپل: قوانین فیزیک را تغییر دادیم

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آیمک ۲۴ اینچی M1 از نمای پشت
به مناسبت ۴۰ سالگی مک، مدیران اپل در مورد تاریخچه‌ی پر فراز و نشیب این سری از محصولات مصاحبه کردند.
تبلیغات

در آستانه‌ی چهلمین سالگرد تولد مک، خبرنگار وایرد در مصاحبه‌ای با پنج مدیر اپل در مورد وضعیت کامپیوترهای مک در طول این ۴۰ سال گفت‌وگو کرد.

در طول مصاحبه، مدیران اپل در مورد گذشته، حال و آینده‌ی مک صحبت کردند. در ادامه بخش‌هایی از مصاحبه‌ی مدیران آمده است.

الن دای: «چیزی که برای ما بسیار موفقیت‌آمیز بوده؛ در واقع یک استودیو پر از طراحان در زمینه‌ی طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار و همچنین طراحی صدا، متریال و رنگ است. الان ۵۰ رشته داریم، از جمله هپتیک و چیزهایی از این قبیل. ما واقعاً سخت تلاش کردیم تا همه‌چیز را در یک فضا کنار هم نگه داریم و هر محصول اپل را طراحی کنیم.»

کریگ فدریگی در مورد برخی از روزهای سخت تاریخ مک، مانند G4 Cube و تاچ‌بار در لپ تاپ مک بوک پرو می‌گوید: «در بسیاری از موارد، ما با ایده‌های بزرگ ریسک می‌کنیم و سخت تلاش می‌کنیم تا ببینیم این ایده‌ها ما را به کجا می‌برند. گاهی اوقات این یادگیری‌ها به تکامل‌هایی در آینده تبدیل می‌شوند و گاهی باعث پسرفت می‌شوند.»

گرگ جوسویاک با اشاره به گیج‌کننده بودن برخی نام‌گذاری‌های اپل می‌گوید: «ما مک بوک ایر را در دو اندازه‌ی مختلف داریم، آی مک و آی مک مینی را داریم. همچنین مک بوک پرو، مک استودیو و مک پرو را داریم.»

مولی اندرسون مدیر دیگر اپل می‌گوید: «قطعاً امکان وقوع یک انقلاب در آینده وجود دارد. وقتی ما یک پروژه‌ی جدید را شروع می‌کنیم، با فکر کردن به میزان محبوبیت محصولات موجود شروع نمی‌کنیم. ما همیشه روی تلاش برای طراحی بهترین محصولات متمرکز هستیم.»

جان ترنوس، مدیر ارشد اپل، اعتقاد دارد: «زمانی که برای اولین بار کار با اپل سیلیکون را شروع کردیم، صادقانه احساس کردیم که قوانین فیزیک برای ما تغییر کرده است. ناگهان می‌توانیم یک مک‌بوک ایر بدون فن با ۱۸ ساعت عمر باتری بسازیم. بهترین هدف برای ما کارایی است؛ زیرا اگر بتوانید کارایی را افزایش دهید، همه‌چیز بهتر می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات