کروم‌بوک‌های جدید سامسونگ معرفی شدند: پردازنده Exynos 5 Octa، صفحه‌نمایش 13.3 و 11.6 اینچی، 4 گیگابایت رم و قیمت 320 و 400 دلار

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ امروز دو کروم‌بوک جدید خود را تحت نام سری Chromebook 2 معرفی کرد. کروم‌بوک‌های جدید سامسونگ از طراحی دوختی ظریفی بهره می‌برند که چند روز پیش نیز تصویر پشتی آن منتشر شده بود که حکایت از بهره‌گیری از پوشش چرم مصنوعی در این سری از کروم‌بوک‌های سامسونگ دارد. پوشش چرم مصنوعی را پیش‌تر در محصولات دیگر سامسونگ نظیر Galaxy Note 3 ،Galaxy NotePRO و TabPRO tablets مشاهده کرده‌ایم.
تبلیغات

 کروم‌بوک‌های جدید سامسونگ که با هدف قرار دادن معلم‌ها و دانش‌آموزان طراحی و تولید شده است در دو اندازه عرضه خواهد شد که یکی از صفحه‌نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل بهره برده و دیگری با صفحه‌نمایش بزرگتر 13.3 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی 1920 در 1080 پیکسل عرضه خواهد شد. هر دو این دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس‌محور کروم، به HDMI، پورت USB و کارت‌خوان MicroSD مجهز هستند که وب‌کم 720p، چهار گیگابایت رم و 16 گیگابایت درایو فلش iNAND آن‌ها را همراهی می‌کند. Chromebook 2 مجهز به صفحه 13.3 اینچی، توسط پردازنده Exynos 5 Octa با فرکانس 2.1 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد که با استفاده از باتری تعبیه شده در آن زمان کارکرد 8.5 ساعت را نتیجه می‌دهد.

گفته می‌شود که این دستگاه با برخورداری از اسپیکرهای توانمند با کیفیت صدای تقویت شده و ردیف میکروفون مجهز به سیستم کاهش نویز، برای استفاده از مکالمه متنی و تصویری با Google+ Hangouts بهینه‌سازی شده است. مدل 11.6 اینچی این دستگاه به پردازنده 1.9GHz Exynos 5 مجهز شده و باتری آن توانایی پشتیبانی از 8 ساعت کار مداوم را خواهد داشت. مایک ایبری، معاون ارشد رئیس بخش بازاریابی مصرفی سامسونگ الکترونیکز آمریکا می‌گوید:

از زمانی که اولین کروم‌بوک خود را در سال 2011 عرضه کردیم، کمپانی سامسونگ به توسعه طراحی و ویژگی‌های دستگاه خود متعهد بوده تا بتواند نیازهای همیشه متغیر کاربران را پوشش داده و در عین حال به ماهیت اصلی کروم‌بوک که همان سادگی، سرعت و امنیت است پایبند باشد. سامسونگ در طی سه سال گذشته، پرفروش‌ترین برند تولیدکننده دستگاه‌های کروم‌بوک بخش مصرفی بوده و ما جایگاه رهبری خود را با معرفی سری Chromebook 2 در بازار تقویت خواهیم کرد.
Chromebook 2 PRESS Specs

هر دو Chromebook 2 مذکور با اندازه‌های 11.6 و 13.3 اینچ از ماه آوریل در آمریکا عرضه خواهند شد. مدل کوچک در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت 319.9 دلار ارائه خواهد شد در حالی که مدل بزرگتر با رنگ خاکستری براق تیتانیوم، و با قیمت 399.99 دلار روانه بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات