ایسوس اعلام کرد که به زودی تمام اولترابوک‌های ساخت این شرکت مجهز به صفحه‌ی لمسی می شوند

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته مایکروسافت در حالی ویندوز 8 را عرضه کرد که کامپیوترهای لمسی انگشت شماری برای استفاده از قابلیت‌های آن در دسترس مشتریان بودند. همچنین فروش بالای دستگاههای غیر لمسی باعث استقبال ضعیف مشتریان از رابط modern UI ویندوز 8 و فروشگاه‌ ویندوز شد. اکنون مایکروسافت و intel با تلاشی دو جانبه قصد ارائه‌ی دستگاه‌های لمسی را در تعطیلات پیش رو دارند تا با موقعیتی جدید توجهات در بازار را معطوف خود کنند.
تبلیغات

در همایش توسعه‌دهندگان اینتل (IDF) آقای Kirk skaugen - از اعضای هیات رئیسه‌ی اینتل - اذعان داشت که در حال حاضر 70 درصد اولترابوک‌های بازار از قابلیت لمسی پشتیبانی می‌کنند و اینتل در تلاش است تا با بکارگیری صفحه نمایش‌های لمسی در نسل جدید اولترابوک‌ها این رقم را به 100 درصد برساند. اگر چه اولترابوک‌ها سهم کوچکی در فروش کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز را دارند اما این جهشی رو به جلو در رشد لپ‌تاپ‌های لمسی خواهد بود.طبق گفته‌ی استفان بیکر - نایب رئیس بخش تحلیل صنعت در گروه NDP :

نقش صفحه‌های لمسی در فروش بالای نوت‌بوک‌ها در ماه آگوست (ماه گذشته) بیشتر از هر زمان دیگری بوده است. در واقع در این ماه به لطف عرضه‌ی مناسب نوت‌بوک‌های لمسی مبتنی بر ویندوز 8 که زیر 500 دلار قیمت داشتند، نسبت به ماه‌های پیشین شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بوده‌ایم. من بیش هر زمان دیگری به این که در تعطیلات امسال دستگاههای لمسی حجم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهند خوشبین هستم.

اینتل در زمان بسیار مناسبی تصمیم به توسعه‌ی دستگاه‌های لمسی گرفته است. در ماه ژانویه اینتل متعهد شد که اولترابوک‌های مجهز به پردازنده‌های نسل چهارم ،هسول، باید از قابلیت لمسی برخوردار باشند. آقا بیکر ادامه می‌دهد:

اینتل (خالق اولترابوک) قابلیت لمسی را به عنوان مشخصه‌ی اصلی یک اولترابوک تعریف کرده است. بنا بر این یک اولترابوک باید لمسی باشد.

از این به بعد احتمالا افراد بیشتری می‌توانند کار با اپلیکیشن‌های مختلف را با modern UI تجربه کنند، این خبر بسیار خوبی برای مایکروسافت و توسعه‌دهندگان فروشگاه ویندوز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات