این سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ است؛ قدرت «آرم» با ظاهر چشم‌نواز و بازطراحی‌شده

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ مایکروسافت پنل پشتی رنگ‌بندی
مایکروسافت نسل جدید سرفیس لپ‌تاپ را با تراشه‌ی جدید کوالکام و بدنه‌ی ظریف و نازک رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت از جدیدترین نسل سرفیس لپ‌تاپ در مراسم اختصاصی خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ در مدل‌هایی با تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس کوالکام در دسترس قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های «کوپایلت + پی‌سی» به بازار عرضه می‌شود.

مایکروسافت برخلاف انتظار، لپ‌تاپ جدیدش را با نام سرفیس لپ‌تاپ ۶ معرفی نکرد. بلکه تصمیم گرفته است تا استراتژی نام‌گذاری محصولات خود را تغییر دهد.

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ مایکروسافت نمای جلو
Microsoft

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ حاشیه‌های نازک‌تر، تاچ‌پد حساس به فشار و قابلیت‌های هوش مصنوعی هیجان‌انگیزی دارد. سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ را می‌توان جدی‌ترین قدم مایکروسافت در زمینه‌ی تکامل ویندوز آرم دانست.

دستگاه‌های «کوپایلت + پی‌سی» از چندین قابلیت‌های هوش مصنوعی ویژه‌ و منخصربه‌فرد برخوردارند. از جمله ویژگی جدید ریکال (Recall) که می‌تواند همه‌ی چیزهایی را که روی کامپیوتر خود می‌بینید و انجام می‌دهید به خاطر بسپارد، زبان‌های مختلف را ترجمه کند و به صورت لحظه‌ای جلوه‌های پیشرفته‌ در ویندوز استودیو اعمال کند.

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ مایکروسافت نمای جانبی
Microsoft

طراحی سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ برای اولین بار در سه‌ سال اخیر کاملا تغییر کرده است. نسل جدید از حاشیه‌های نازک‌تر با گوشه‌های گرد و کیبورد به‌روزشده با تاچ‌پد بزرگ و مجهز به بازخورد هپتیک مشابه مک بوک بهره می‌برد. این لپ‌تاپ از درگاه USB-A، دو درگاه USB-C و جک هدفون و درگاه Surface Connect استفاده می‌کند.

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ مایکروسافت نمای جلو و جانبی
Microsoft

مایکروسافت ادعا می‌کند سرفیس لپ‌تاپ جدید «۸۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی» است و «تا ۲۲ ساعت پخش آفلاین ویدیو» ارائه می‌دهد سرفیس لپ‌تاپ جدید افزون‌بر نمایشگر خود از اتصال سه مانیتور 4K پشتیبانی می‌کند.

سرفیس لپ‌تاپ جدید در مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه می‌شود. مدل ۱۳ اینچی نسبت به سرفیس لپ تاپ ۵ نمایشگر بزرگتری دارد و ابعاد آن به‌طور دقیق از ۱۳٫۵ اینچ به ۱۳٫۸ اینچ رسیده است که به لطف نازک‌شدن حاشیه‌ها میسر شده.

مدل جدید لپ تاپ مایکروسافت با نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ به‌صورت پیش‌فرض در دسترس قرار می‌گیرد. بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی +Copilot تا اواخر سال ۲۰۲۴، همزمان با انتشار گسترده‌ی نسخه‌ی 24H2 روی دستگاه فعال نخواهند شد.

سرفیس لپ‌تاپ جدید از ۳۲ گیگابایت رم و وای فای ۷ پشتیبانی می‌کند. کاربران به نسخه‌های بومی نرم‌افزارهای محبوب ادوبی از جمله فتوشاپ، لایت‌روم و فایرفلای دسترسی خواهند داشت. قیمت لپ تاپ جدید مایکروسافت در مدل ۱۳٫۸ اینچی ۹۹۹ دلار و در مدل ۱۵ اینچی ۱٬۱۹۹ دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات