لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ هواوی با پردازنده قدرتمند و نمایشگر اولد رونمایی شدند

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو سفید
لپ‌تاپ‌های جدید هواوی به پردازنده‌های قدرتمند اینتل مجهز هستند و از نمایشگرهای لمسی اولد بهره می‌برند.
تبلیغات

هواوی دو لپ‌تاپ جدید خود با نام‌های MateBook 14 و MateBook X Pro 2024 را برای بازار اروپا رونمایی کرد. این دو لپ‌تاپ از پردازنده‌ی نسل جدید استفاده می‌کنند و به نمایشگر اولد مجهز هستند.

میت‌بوک ایکس پرو

نسخه‌ی ۲۰۲۴ اولترابوک پرچمدار هواوی دارای بدنه‌ای از آلیاژ منیزیم با پوشش مات است و در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه می‌شود. با وجود بدنه‌ی فلزی، وزن لپ‌تاپ تنها ۹۸۰ گرم است که درمقایسه‌با میت‌ بوک ایکس پرو ۲۰۲۳ با وزن ۱٬۲۶۰ گرم کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس آبی
Huawei

علاوه‌بر سبک‌تر بودن، میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۴ نسبت‌به مدل سال گذشته باریک‌تر شده و ضخامت آن از ۱۵٫۱ میلی‌متر به ۱۳٫۵ میلی‌متر کاهش یافته است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس آبی از کنار
Huawei

میت‌بوک ایکس پرو دارای نمایشگر اولد ۱۴٫۲ اینچی است و طبق ادعای هواوی، این پنل انعطاف‌پذیر می‌تواند الگوهای مویره (Moiré) را از بین ببرد. این الگوها زمانی ظاهر می‌شوند که یک شیء نیمه‌شفاف با الگوی تکراری روی شیء دیگری قرار داده شود که به‌طور معمول در نمایشگرهای اولد غیرمنعطف مشاهده می‌شوند.

نمایشگر میت‌بوک ایکس پرو ۱۴ اینچی دارای وضوح ۲٬۰۸۰ × ۳٬۱۲۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۳ درصد و نسبت کنترلست ۱٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ است و می‌تواند تا ۱۰ نقطه‌ی لمسی را پشتیبانی کند. در بالای صفحه‌نمایش لپ‌تاپ یک وب‌کم 1080p قرار دارد.

لپ تاپ میت بوک ۱۴ هواوی ۲۰۲۴ آبی روی میز دست فرد روی تاچ پد
huawei

MateBook X Pro به ۶ اسپیکر مجهز است و از قابلیت ضبط صدای ۳۶۰ درجه با کمک چهار میکروفونی که در بالای لپ‌تاپ جاسازی شده‌اند پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو از پردازنده اینتل مدل Core Ultra 9 با گرافیک داخلی Intel Arc قدرت می‌گیرد. این دستگاه در دو کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی یا ۳۲ گیگابایت رم و دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی در دسترس خواهد بود.

لپ‌تاپ جدید هواوی باتری ۷۰ وات‌ساعتی دارد و از طریق آداپتور ۶۰ واتی USB-C شارژ می‌شود. گفته می‌شود که این باتری قادر است تا ۶٫۵ ساعت استفاده‌ی روزانه یا ۱۱ ساعت پخش ویدیوی 1080p را پشتیبانی کند.

میت‌بوک ۱۴ اینچی

MateBook 14 نسبت‌به برادر بزرگ‌ترش ارزان‌تر، کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. ضخامت لپ‌تاپ به ۱۴٫۵ میلی‌متر و وزن آن به ۱٫۳۱ کیلوگرم می‌رسد. با این حال، میت‌بوک ۲۰۲۴ در مقایسه با میت‌بوک ۱۴ اینچ سال گذشته ۰٫۳ میلی‌متر باریک‌تر شده است و در سه‌ رنگ نقره‌ای، خاکستری و سبز عرضه می‌شود.

دو لپ تاپ میت بوک ۱۴ هواوی ۲۰۲۴ از پشت و جلو
Huawei

میت‌بوک ۲۰۲۴ دارای نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی اولد با قابلیت لمس همزمان ۱۰ نقطه و نرخ نوسازی متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز است. وضوح پنل 2.8K با نسبت‌ تصویر ۳:۲ و شدت روشنایی آن ۴۵۰ نیت است.

لپ تاپ میت بوک ۱۴ هواوی ۲۰۲۴ سبز
Huawei

در قلب میت‌بوک ۱۴ اینچ ۲۰۲۴ هواوی تراشه‌ی Core Ultra 7 با گرافیک داخلی Intel Arc وجود دارد. این محصول در دو پیکربندی در دسترس خواهد بود: مدل ۱۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت و مدل ۱۶ گیگابایت/ یک ترابایت. نسخه‌ی دوم فقط به ساکنان انگلیس فروخته می‌شود.

لپ تاپ میت بوک ۱۴ هواوی سبز روی میز
huawei

به‌لطف باتری ۷۰ وات‌ساعتی، هواوی ادعا می‌کند که لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ قادر است تا هفت ساعت استفاده‌ی عادی و تا ۱۹ ساعت پخش ویدیوی 1080p را پشتیبانی کند.

هر دو لپ‌تاپ MateBook X Pro 2024 و MateBook 14 از ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) در اروپا و انگلستان به فروش می‌رسند. قیمت لپ تاپ جدید میت‌بوک ایکس پرو در نسخه‌های ۱۶ گیگابایت / یک ترابایت و ۳۲ گیگابایت / دو ترابایت به‌ترتیب ۲٬۱۵۱ و ۲٬۶۳۵ دلار خواهد بود.

قیمت لپ تاپ هواوی مدل میت بوک ۱۴ در کانفیگ ۱۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت، ۱٬۱۸۳ دلار و مدل اختصاصی ۱۶ گیگابایت / یک ترابایت برای انگلستان، ۱٬۲۰۰ پوند (۱٬۵۰۶ دلار) تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات