سرفیس‌های جدید مایکروسافت اکنون تعمیرپذیرتر از همیشه‌اند

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تعمیرپذیری مایکروسافت سرفیس
لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت با مشخص‌کردن محل دقیق پیچ‌ها و سایر قطعات، قابلیت‌ تعمیرپذیری خود را افزایش داده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت تعمیر مدل‌های تجاری سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ را آسان‌تر از قبل کرده است. غول بزرگ نرم‌افزاری در حال اضافه‌کردن کدهای QR به اجزای داخلی دستگاه‌های جدید خود است تا شناسایی پیچ‌ها و انواع درایوها را برای تعمیرکاران راحت‌تر کند.

نانسی گاسکیل، مدیر کسب و کار سرفیس، در مصاحبه با ورج توضیح داد که نمادهای بصری واضح و دستورالعمل‌هایی برای تعمیر داخلی دستگاه‌ها، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ را به تعمیرپذیرترین سرفیس‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند تبدیل می‌کنند.

در لپ تاپ مایکروسافت سرفیس پرو ۱۰ می‌توانید اجزایی مانند صفحه‌نمایش، باتری، SSD و محفظه‌ی آن، مادربرد (شامل پردازنده و رم)، پورت Surface Connect، ماژول حرارتی و ماژول میکروفون، بلندگوها، دوربین‌های اصلی و سلفی، دکمه‌های پاور و صدا و پایه را به‌آسانی تعویض کنید.

فهرست تعویض قطعات سرفیس لپ‌تاپ ۶ شامل صفحه‌نمایش، کیبورد، SSD، باتری، مادربرد، پورت Surface Connect، ماژول حرارتی، جک صدا، بلندگوها و تر‌ک‌پد می‌شود.

microsoft surface

مایکروسافت پس از اینکه iFixit مدل اولیه‌ی سرفیس لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۷ را به‌عنوان هیولایی پر از چسب نامید و امتیاز تعمیرپذیری صفر را به آن داد، چند سالی را صرف بهبود قابلیت‌های تعمیرپذیری دستگاه‌های سرفیس خود کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۲ سرفیس پرو ۹ با امتیاز ۷ از ۱۰ یکی از تعمیرپذیرترین دستگاه‌های سرفیس شناخته شد. البته دلیل چنین امتیازی را می‌توان آغاز همکاری مایکروسافت با iFixit در سال ۲۰۲۱ دانست که منجر به فروش ابزارهای رسمی تعمیر مایکروسافت شد.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که با iFixit همکاری می‌کند و شرکت‌هایی مانند لنوو نیز تمرکز زیادی را روی بهبود تعمیرپذیری دستگاه‌های خود قرار داده‌اند. اکنون لپ‌تاپ‌های جدید لنوو دارای کدهای QR هستند که به‌طور دقیق به پیچ‌هایی که باید بردارید اشاره می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات