با بسته‌ شدن درِ مک بوک ایر M3، قدرت لپ‌ تاپ نصف می‌شود

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مک بوک ایر M3 مدل ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ در حال اتصال به دو مانیتور
برای اتصال مک‌بوک ایر M3 به دو مانیتور اکسترنال باید درِ آن را ببندید. قدرت پردازشی این لپ‌تاپ در چنین حالتی به‌ نصف کاهش می‌یابد.
تبلیغات

یکی از مزیت‌های مک بوک ایر ۱۳ اینچی M3 و مک بوک ایر ۱۵ اینچ M3، امکان اتصال به دو مانیتور خارجی است. البته ویژگی مذکور فقط زمانی قابل استفاده خواهد بود که درِ مک بوک اپل بسته باشد.

یک بررسی مستقل نشان می‌دهد قدرت مک بوک ایر M3 درحالی که درِ آن بسته باشد به‌نصف کاهش می‌یابد و به‌بیان دیگر هنگام اتصال آن به مانیتور خارجی، نیمی از توان پردازشی را از دست خواهید داد.

کانال یوتیوب Max Tech با اجرای بنچمارک 3DMark Wild Life به‌مدت ۲۰ دقیقه روی مک بوک ایر M3 با درِ بسته، متوجه شد قدرت عملکرد این لپ‌تاپ به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. این دستگاه ابتدا آزمایش مذکور را با قدرت شروع می‌کند و امتیاز ۸٬۰۸۳ را به‌دست می‌آورد اما قدرت پردازشی آن به‌تدریج کاهش می‌یابد و در نهایت به ۴٬۱۹۸ می‌رسد.

نتیجه آزمایش 3dMark روی مک بوک ایر M3
نتیجه آزمایش 3dMark روی مک بوک ایر M3

آزمایش‌های مشابه قبلی نشان دادند در سیستم-روی-چیپ M3، دمای سی پی یو به ۱۱۴ درجه‌ی سانتی‌گراد و دمای گرافیک به ۱۰۲٫۹ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

اپل در سه نسل اخیر لپ‌تاپ مک‌بوک ایر از هیت‌سینک نازک برای کمک به انتقال گرما استفاده کرده است و این لپ‌تاپ‌ها فن ندارند. طبق نتایج آزمایش‌ها، ظاهراً این روش به‌سختی می‌تواند حرارت را کاهش دهد.

این احتمال وجود دارد با بازشدن درِ مک‌ بوک ایر M3، هوای خنک بیشتری به قطعات داخلی آن برسد و درنتیجه سیستم خنک‌کننده‌ی دستگاه بهتر عمل کند، اما در حالت تاشو این مسیر هوا به‌طور کامل مسدود می‌شود و درنتیجه قدرت عملکرد کاهش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات