اپل با این ۳ محصول جدید، غوغا به پا می‌کند

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تصویر آیپد و مک بوک جدید اپل از نمای جلو
اپل قصد دارد مدل‌ جدید آیپد ایر، آیپد پرو و مک بوک ایر را در بهار امسال معرفی کند.
تبلیغات

بنابر گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد مدل‌های جدید آیپد ایر، آیپد پرو و مک بوک ایر را در اسفند یا فروردین ۱۴۰۳ قبل از کنفرانس WWDC 2024 معرفی کند. این وب‌سایت همچنین بخشی از مشخصات محصولات جدید را فاش کرده است.

آیپد ایر

انتظار می‌رود آیپد ایر بعدی اپل با نمایشگرهای ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ اینچی، پردازنده‌ی M2 برای عملکرد سریع‌تر و پایدارتر، بازطراحی دوربین عقب، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ معرفی شود.

آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی با پس زمینه بنفش و عدد ۱۲٫۹ اشاره به قطر نمایشگر

انتظار نمی‌رود که در طراحی جدیدترین تبلت اپل، تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبل مشاهده کنیم. از آنجا که سری آیپد ایر اپل، تبلت اقتصادی این شرکت محسوب می‌شود، استفاده از طراحی تکراری و پردازنده‌ی قدیمی را می‌توان توجیه‌پذیر دانست.

آیپد پرو

انتظار می رود مدل‌های بعدی آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی، اولین آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باشند. فناوری OLED به نمایشگرهای iPad Pro بعدی این امکان را می‌دهد که در مقایسه با مدل‌های موجود با پنل‌های LCD، روشنایی، کنتراست بالاتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف انرژی کمتری داشته باشند.

اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED برای آخرین مدل‌های آیفون مثل آیفون ۱۵ پرو مکس و اپل واچ به استثنای آیفون SE استفاده می‌کند. با توجه به OLED شدن صفحه‌نمایش، انتظار می‌رود جدیدترین تبلت اپل گران‌تر از نسل پیش به فروش برسد.

مدل‌های آی‌پد پرو عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷ و بعد از آن از ویژگی پروموشن پشتیبانی می‌کنند که امکان نرخ نوسازی متغیر بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند.

گیمینگ با آیپد پرو ۲۰۲۲

تغییر صفحه‌نمایش از LCD به OLED باعث می‌شود که نرخ نوسازی صفحه مثل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. همین مورد باعث می‌شود مصرف باتری کاهش یابد و سلامت باتری در درازمدت حفظ شود.

آیپد پرو بعدی احتمالاً به جدیدترین تراشه‌ی M3 اپل برای عملکرد سریع‌تر، شارژ بی‌سیم MagSafe، کیبورد بازطراحی‌شده با ترک‌پد بزرگ‌تر و پوشش بالای آلومینیومی اشاره کرد. همانند آیپد ایر، تغییراتی در برآمدگی دوربین عقب برای آیپد پرو نیز امکان‌پذیر است.

مک بوک ایر

مک ‌بوک ایر جدید اپل احتمالاً با تراشه‌ی M3 و رهگیری پرتو سخت‌افزاری و قابلیت سایه‌زنی اجسام برای نمایش گرافیکی بهتر در بازی‌ها معرفی شود.

پنل پشت لپ تاپ مک بوک پرو 14 اینچی 2021 اپل / Apple MacBook Pro 14 2021 M1 Max

بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل قصد دارد مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید را برخلاف سال‌ گذشته، به‌طور جداگانه عرضه کند.

امسال هیچ تغییری در طراحی جدیدترین لپ تاپ اپل انتظار نمی‌رود، اما احتمالاً این لپ‌تاپ مانند سایر مک‌ها از Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت تبلت و قیمت لپ تاپ جدید اپل هنوز مشخص نیست و باید تا بهار ۱۴۰۳ برای فهمیدن دقیق آن صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات