لپ‌تاپ‌های LG Gram را ازاین‌پس شرکتی چینی می‌سازد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ال جی روی بدنه لپ تاپ گرم / LG Gram
ال جی تولید لپ‌تاپ‌های هیجان‌انگیز سری Gram را به شرکتی چینی سپرده است.
تبلیغات

به‌گزارش وب‌سایت آی‌‌تی‌هوم، ال‌جی تصمیم گرفته است تولید سری لپ‌تاپ‌های باریک و سبک LG Gram را به شرکتی خارجی بسپارد تا به‌صورت ODM آن را تولید کند. این به‌معنای دورشدن از تولید داخلی و واگذاری تولید لپ‌تاپ‌های پیشرفته به شرکت‌های دیگر است؛ اتفاقی که شاید روی قیمت لپ تاپ های ال‌جی اثر بگذارد.

مدل‌های آینده‌ی لپ‌تاپ‌های گرم را شرکت چینی Dafeng، زیرمجموعه‌ی شرکت کوانتا، تولید خواهد کرد. این شرکت ODM پیش‌از‌این سایر محصولات الکترونیکی ال‌جی را تولید کرده بود و اکنون مسئولیت تولید مدل‌های میان‌رده‌ی Ultra PC و لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر گرم را نیز برعهده خواهد داشت.

یکی از کارشناسان داخلی اخیراً فاش کرده است که مدل اصلی ال‌‌جی گرم قبل از واگذاری به شرکت چینی، در کارخانه‌ی ال‌‌جی واقع در شهر نانجینگ تولید می‌شد.

غول فناوری کره‌ای احتمالاً به‌دلیل کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد این جابه‌جایی را برای لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌ی خود اعمال کرده است. طبق گزارش‌ها، کارخانه‌ی نانجینگ ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۲٫۳ میلیارد وون (۱٫۷ میلیون دلار) و بخش فروش محصولات فناوری و لپ تاپ ال جی ۲۰٫۵ میلیارد وون (۱۵٫۶ میلیون دلار) ضرر کرده است.

تولید محصولات به‌دست شرکت‌های خارجی و برون‌سپاری آن می‌تواند به این برند کره‌ای کمک کند تا در آینده ضرر را کاهش دهد. ال‌جی کاهش تقاضا برای محصولات را دلیل اصلی این زیان ذکر کرده است.

سری لپ‌تاپ‌های پریمیوم ال جی گرم ۲۰۲۳ در ماه ژوئن (خرداد و تیر) رونمایی شدند. ال‌جی گرم سوپراسلیم اولد نیز در اوایل سال جاری به‌عنوان باریک‌ترین نوت‌بوک این برند با پنل اولد رونمایی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات