این اولین لپ تاپ دنیا با پردازنده نسل ۱۴ اینتل است

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اولترا بوک لنوو Xiaoxim Pro ai 2024
اولترابوک Xiaoxin Pro AI 2024 لنوو در چند نسخه با پردازنده‌های Core Ultra 5 تا Core Ultra 9 اینتل عرضه خواهد شد.
تبلیغات

لنوو اخیراً اولترابوک Xiaoxin Pro AI 2024 را معرفی کرد که به‌عنوان اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra اینتل شناخته می‌شود.

به‌توجه به اطلاعات صفحه‌ی ویبو لنوو، اولترابوک Xiaoxin Pro AI 2024 از نمایشگر ۱۶ اینچی بهره می‌برد و از کیبوردی با ابعاد کامل و تاچ‌پد بزرگ استفاده می‌کند. البته درحال حاضر تاریخ عرضه‌ی این دستگاه را نمی‌دانیم.

اینتل در اوایل دسامبر پوستری در چین منتشر کرد که به تاریخ عرضه‌ی رسمی پردازنده‌ی Core Ultra در ۱۵ دسامبر اشاره دارد. این تیزر بر عملکرد هسته‌ی گرافیک و قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده مذکور اشاره دارد و انتظار می‌رود ویژگی مذکور در لپ تاپ لنوو نیز ارائه شود.

پردازنده‌ی Core Ultra که با نام Meteor Lake نیز شناخته می‌شود با فرآیند ۴ نانومتری اینتل ساخته شده و از فناوری بسته‌بندی سه‌بعدی Foveros برای بهبود کارایی استفاده می‌کند.

اولترا بوک لنوو Xiaoxim Pro ai 2024

باتوجه به معماری Core Ultra، این پردازنده از ترکیب هسته‌های قدرتمند (Redwood Cove)، هسته‌های کارآمد (Cresmont) و هسته‌های کم‌مصرف استفاده می‌کند. طبق ادعای اینتل، بهره‌وری انرژی این پردازنده واقعاً استثنایی است و از واحدهای پردازش عصبی (NPU) برای تقویت کارکردهای هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی بهره می‌برد.

از ویژگی‌های کلیدی اولترابوک لنوو Xiaoxin Pro AI 2024 می‌توان به سازگاری با پردازنده‌های جدید Core Ultra اشاره کرد. این محصول در چند نسخه‌ی Core Ultra 5، Core Ultra 7 و Core Ultra 9 روانه‌ی بازار خواهد شد. مشخص نیست قیمت پردازنده جدید اینتل تأثیری بر قیمت لپ تاپ جدید لنوو خواهد داشت یا خیر.

اطلاعات فاش‌شده‌ی قبلی از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ اینتل Meteor Lake نشان می‌دهد دستگاه‌های مجهز به Core Ultra 5 با قیمت اولیه‌ی حدود ۱۱۰۰ دلار و مدل‌های مجهز به Ultra 7 با برچسب ۱۴۰۰ دلار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات