ردمی بوک ۲۰۲۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتز، قیمت منطقی و طراحی جذاب

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ ردمی بوک ۲۰۲۴ شیائومی در پس زمینه سفید قرمز
ردمی بوک ۲۰۲۴ لپ‌تاپ جدید شیائومی است که در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ و با طراحی هیجان‌انگیز عرضه می‌شود.
تبلیغات

شیائومی عصر امروز در مراسمی ویژه افزون‌بر ردمی K70، ردمی K70 پرو، ردمی K70E و ردمی بادز ۵ پرو، دو لپ‌تاپ با نام‌های ردمی بوک ۱۴ و ردمی بوک ۱۶ را رونمایی کرد. این‌ها محصولاتی هیجان‌انگیزند و با قیمت منطقی روانه‌ی بازار می‌شوند.

ردمی بوک ۱۴ شیائومی از نمایشگر 2.8K (نعادل ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB بهره می‌برد. ضخامت این لپ‌تاپ ۱٫۳۷ کیلوگرمی به ۱۵٫۹ میلی‌متر می‌رسد که در نوع خود تحسین‌برانگیز است.

جدیدترین لپ تاپ شیائومی با پردازنده اینتل Core i5-13500H (نسل ۱۳) و گرافیگ مجتمع عرضه می‌شود و دو فن خنک کننده به‌همراه دو لوله‌ی حرارتی هشت‌میلی‌متری دارد. به‌ادعای شیائومی، این سیستم خنک‌کننده باعث می‌شود ردمی بوک ۱۴ در اجرای بازی‌های شوتر اول شخص تا ۱۲ درصد نرخ فریم بیشتری از رقبایش ارائه دهد.

بخش پشتی لپ تاپ ردمی بوک ۲۰۲۴ شیائومی
لپ تاپ ردمی بوک ۲۰۲۴ شیائومی از نمای جلو مدل ۱۶ اینچ

لپ‌تاپ ردمی بوک ۱۴ شیائومی از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5-6400 و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی (از نوع SSD) استفاده می‌کند و اسلات ثانویه‌ی M.2 SSD نیز دارد. انرژی لازم برای کار با این لپ‌تاپ را باتری ۵۶ وات‌ساعتی تأمین می‌کند. ردمی بوک ۱۴ شیائومی به درگاه‌های تاندربولت ۴ و USB-A و HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز است.

قوی‌ترین لپ‌تاپ جدید شیائومی ردمی بوک ۱۶ است که از نمایشگر ۱۶ اینچ 2.5K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB و روشنایی ۴۰۰ نیت استفاده می‌کند. وزن و ضخامت این لپ‌تاپ به‌ترتیب ۱٫۶۸ کیلوگرم و ۱۵٫۹ میلی‌متر است.

لپ تاپ ردمی بوک ۲۰۲۴ شیائومی مدل خاکستری در تاریکی

ردمی بوک ۱۶ همچون مدل ۱۴ اینچ از پردازنده‌ 13500H به‌همراه فن دوگانه و دو لوله‌ی حرارتی هشت‌میلی‌متری و رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5-6400 RAM و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD بهره می‌گیرد. این لپ‌تاپ از باتری ۷۲ وات‌ساعتی و درگاه‌های مشابه مدل ۱۴ اینچ استفاده می‌کند.

شیائومی می‌گوید که لپ‌تاپ‌های جدیدش به قابلیت HyperOS Connect مجهزند تا بتوانید بین این محصولات و مدل‌های مختلف گوشی و تبلت شیائومی ارتباط برقرار کنید. شیائومی به‌لطف HyperOS Connect اکوسیستمی یکپارچه برای محصولاتش می‌سازد.

لپ تاپ ردمی بوک ۲۰۲۴ شیائومی از نمای جلو

لپ‌تاپ‌های سری ردمی بوک ۲۰۲۴ به‌همراه شارژر ۱۰۰ وات گالیم نیترید (GaN) عرضه می‌شوند که می‌تواند درصد شارژ باتری را در ۳۵ دقیقه از صفر به ۵۰ برساند.

قیمت لپ تاپ ردمی بوک ۱۴ شیائومی در کانفیگ پایه با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴٬۱۹۹ یوان (۵۹۲) دلار است و برای خرید کانفیگ مجهز به دو برابر فضای ذخیره‌سازی بیشتر باید ۴٬۴۹۹ یوان (۶۳۵ دلار) پرداخت کرد. قیمت لپ تاپ شیائومی ردمی بوک ۱۶ نیز در دو کانفیگ یادشده به‌ترتیب ۴٬۳۹۹ یوان (۶۲۱ دلار) و ۴٬۶۹۹ یوان (۶۶۳ دلار) است.

شیائومی لپ‌تاپ‌ ردمی بوک ۱۴ را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و مدل ۱۶ اینچ را صرفاً در رنگ خاکستری روانه‌ی بازار می‌کند. عرضه‌ی این محصولات در بازار چین شروع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات