مایکروسافت با مک‌بوک‌های اپل به استقبال کارمندان OpenAI می‌رود

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت با کت شلوار آبی روز روشن
مایکروسافت با تهیه‌ی صدها مک‌بوک قصد دارد به استقبال کارمندان OpenAI برود.
تبلیغات

OpenAI در زمانی کوتاه وارد بحرانی شدید شد و حالا وضعیتی بسیار نامشخص دارد، با این‌حال مایکروسافت می‌خواهد کارمندان OpenAI بدانند که حتی درصورت خروج از این استارتاپ، خانه‌ی جدیدی خواهند داشت.

بر اساس گزارش CNBC به‌نقل از منابع آگاه، مایکروسافت درحال آماده‌سازی دفتر لینکدین در مرکز شهر سان فرانسیسکو برای کارمندان OpenAI است. این دفتر حدوداً ۳٫۲ کیلومتر با مقر مرکزی OpenAI فاصله دارد.

مایکروسافت اعضای تیم منابع انسانی و تیم حقوقی خود را به‌حالت آماده‌باش درآورده است تا در صورت لزوم، فرایند استخدام نیروهای OpenAI را به‌سرعت انجام دهند.

به ادعای منابع آگاه، مایکروسافت ضمن آماده‌سازی فضاهای کاری، در حال تهیه‌ی لپ تاپ های سری مک بوک اپل است تا آن‌ها را در اختیار کارمندان OpenAI قرار دهد. این شرکت محصولات خانواده‌ی سرفیس را به‌عنوان رقیب مک‌بوک در بازار دارد.

در روزهای اخیر بیش‌از ۹۵ درصد کارمندان OpenAI به‌صورت عمومی اعلام کرده‌اند که اگر سم آلتمن برنگردد و اعضای هیئت‌مدیره استعفا ندهند، این شرکت را به مقصد مایکروسافت ترک خواهند کرد.

مایکروسافت اوایل دوشنبه از استخدام سم آلتمن و گرگ براکمن خبر داد و گفت این دو رهبری تیمی پیشرفته را با محوریت هوش مصنوعی برعهده می‌گیرند. این در حالی است که منابع آگاه می‌گویند مذاکرات بین آلتمن و هیئت‌مدیره‌ی OpenAI بار دیگر آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات