این اولین لپ‌تاپ لینوکسی دنیا با پردازنده AMD Ryzen 7000 است

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ TUXEDO Pulse 14 gen3
لپ‌تاپ Tuxedo Pulse 14 Gen 3 با سیستم‌عامل پیش‌فرض لینوکس و پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 7840HS معرفی شد.
تبلیغات

امروزه، پیداکردن لپ‌تاپ‌های نو که به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل لینوکس را اجرا کنند، بسیار سخت است و بعید به‌نظر می‌رسد مدل قدرتمندی با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار شود. به‌هر‌حال، محصول جدید Tuxedo موسوم‌ به Pulse 14 Gen 3 لپ‌تاپ لینوکسی قدرتمندی است که از پردازنده Ryzen 7 7840HS و رم ۳۲ گیگابایتی LPDDR5-6400 و حداکثر دو درایور SSD بهره می‌برد. احتمالاً این سریع‌ترین لپ‌تاپ لینوکسی جهان محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم Pulse 14 Gen 3، پردازنده‌ی قدرتمند AMD Ryzen 7 7840HS است. این APU هشت‌هسته‌ای برپایه‌ی معماری Zen 4 ساخته شده و از گرافیک یکپارچه‌ی Radeon 780M استفاده می‌کند. رم ۳۲ گیگابایتی LPDDR5 این محصول که با فرکانس ۶۴۰۰ مگاهرتز کار می‌کند، سرعت اجرای فرامین مختلف را افزایش درخورتوجهی می‌دهد.

لپ تاپ TUXEDO Pulse 14 gen3

Tuxedo سخت‌افزاری جذابی برای Pulse 14 Gen 3 در نظر گرفته است و درکنار قدرت پردازشی مناسب، از نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، حداکثر دو درایو‌ SSD PCIe 4.0، شاسی نازک ۱۸ میلی‌متری و باتری ۶۰ وات ساعتی با شارژ USB-C در آن استفاده کرده است. همچنین، این محصول از وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲، چهار پورت USB، سه درگاه ویدویی و کارت‌خوان SD پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Pulse 14 Gen 3، سیستم‌عامل پیش‌فرض این لپ‌تاپ است. دستگاه یادشده سیستم‌عامل لینوکس را اجرا می‌کند و به‌جای استفاده از توزیع‌های شناخته‌شده‌ای مثل اوبونتو یا فدورا، از توزیع سفارشی شرکت Tuxedo بهره می‌برد.

این سیستم‌عامل برپایه‌ی اوبونتو توسعه داده شده است؛ به‌همین‌دلیل، از سخت‌افزارهای مختلف و درایورها و اکوسیستم نرم‌افزاری گستره‌ای پشتیبانی می‌کند. اگر به سیستم‌عامل Tuxedo علاقه ندارید، امکان سفارش لپ‌تاپ مذکور با نسخه‌ی معمولی اوبونتو نیز وجود دارد.

لپ تاپ TUXEDO Pulse 14 gen3
لپ تاپ TUXEDO Pulse 14 gen3

تنها رقیب جدی برای Pulse 14 Gen 3 می‌تواند لپ تاپ دل XPS 13 Plus باشد؛ زیرا دل این محصول را درصورت تمایل مشتریان به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اوبونتو نیز عرضه می‌کند. XPS 13 Plus از پردازنده‌ اینتل Core i7-1360P، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDRR5 با فرکانس ۶۰۰۰ مگاهرتز، SSD دوترابایتی و نمایشگر لمسی 4K بهره می‌برد.

Pulse 14 Gen 3 از ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت و امکان پیش‌سفارش این محصول از امروز در سایت Tuxedo فراهم شده است. قیمت لپ تاپ لینوکسی این شرکت در کانفیگ پایه ۱,۱۱۱ یورو و قوی‌ترین مدل آن با ۸ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱,۶۰۵ یورو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات