سامسونگ پروژه محرمانه‌ اپل مبنی‌بر تولید مک بوک پرو با نمایشگر تاشو را فاش کرد!

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مک بوک با نمایشگر تاشو
طبق گزارش سامسونگ در رویداد SID Review، ظاهراً اپل تمایل دارد اولین لپ‌ تاپ مجهز به نمایشگر تاشو خود را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

از مدتی قبل شایعاتی مبنی‌بر اینکه اپل در حال کار روی مک‌بوک پرو بزرگ با نمایشگر تاشو است، منتشر شد.

اوایل سال ۲۰۲۲ شایعه شد اپل در حال توسعه‌ی نمایشگر بزرگ تاشو با ابعاد ۲۰ اینچ است که از صفحه‌کلید لمسی به‌عنوان ورودی استفاده می‌کند. در آن زمان انتظار می‌رفت دستگاه مذکور، مک‌بوک یا آیپد باشد.

اواخر سال ۲۰۲۲، برخی کارشناسان اعتقاد داشتند اپل درحال ساخت مک‌بوک پرو جدید با نمایشگر تاشو ۲۰٫۵ اینچی است. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، انتظار داریم این دستگاه اوایل ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار شود.

با شروع سال ۲۰۲۳ نیز شایعات جدیدی منتشر شد مبنی‌بر اینکه برنامه‌های اپل برای عرضه‌ی اولین مک‌بوک تاشو تغییر یافته و انتظار می‌رود این شرکت دستگاه مذکور را سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. علاوه‌بر این گفته می‌شود غول فناوری اهل کوپرتینو پس‌ از مک‌بوک تاشو، آیفون تاشو نیز تولید خواهد کرد.

به‌نوشته‌ی اپل‌اینسایدر، بک سونگ این مدیرعامل سامسونگ دیسپلی اخیراً در رویداد SID Review امسال کره‌ی جنوبی درمورد نمایش نمایشگر تاشو صحبت کرد. طبق گزارش مذکور گفته می‌شود اپل همچنان مشغول کار روی محصولی با نمایشگر تاشو است اما مشکلات کنونی می‌تواند باعث توقف برنامه‌های این شرکت شود.

پتنت اپل برای دستگاه مجهز به نمایشگر تاشو

مدیر اجرایی سامسونگ در رویداد SID Review بیشتر درمورد قابلیت اطمینان در نمایشگرهای تاشو صحبت کرد؛ پنل‌هایی که ابتدا بسیار ضعیف بودند و اکنون به‌میزان درخورتوجهی بهبود یافته‌اند.

انتظار می‌رود اپل اولین محصول تاشو خود را با نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی تولید کند. علاوه‌براین سازنده‌ی آیفون در حال ثبت پتنت‌هایی است که محصولاتی با نمایشگرهای تاشو را نشان می‌دهند.

اپل به‌احتمال زیاد منتظر بهبود قابلیت اطمینان نمایشگرهای تاشو است و پس‌ از آن اولین محصولش را در این بازار عرضه خواهد کرد. قطعاً این اقدام به گسترش پذیرش فناوری صفحه نمایش‌های تاشو کمک می‌کند.

اپل حدود ۶ سال قبل حق‌اختراع دستگاهی با نمایشگر دوگانه را ثبت کرد که شبیه مک‌بوک با لولای منحصر‌به‌فرد بود. بخش پایینی این دستگاه به‌طور خودکار به صفحه‌کلید دیجیتال تبدیل می‌شود که برای ورود متن می‌توان از آن استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات