لپ تاپ ریزر بلید ۱۴ با گرافیک RTX 4070 و نمایشگر ۲۴۰ هرتز رونمایی شد

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پسر جوان سیاه پوست با ریزر بلید ۱۴ / Razer Blade 14
ریزر لپ تاپ ۱۴ اینچ جدیدی رونمایی کرده است که از پردازنده‌ی AMD و گرافیک انویدیا استفاده می‌کند و شارژدهی‌اش چنگی به دل نمی‌زند.
تبلیغات

تولید نسل جدید ریزر بلید ۱۴ از مدت‌ها پیش قطعی شده بود؛ اما بسیاری از گیمرها نمی‌دانستند این لپ تاپ گیمینگ با چه پردازنده‌هایی روانه‌ی بازار می‌شود. بلید ۱۴ یکی از معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ پریمیوم دنیا است که به‌لطف ابعاد جمع‌و‌جورش، به‌سادگی حمل می‌شود.

به‌نوشته‌ی ورج، ریزر با رونمایی بلید ۱۴ مدل ۲۰۲۳ سرانجام پردازنده‌ها را مشخص کرد. این لپ تاپ قدرتمند از پردازنده‌ی مرکزی AMD Ryzen 9 7940HS با ۸ هسته و ۱۶ ترد و ۲۴ مگابایت کش و توان ۳۵ تا ۵۴ وات استفاده می‌کند و در کانفیگ‌های مختلف با تراشه‌ی گرافیکی RTX 4060 یا RTX 4070 در‌دسترس قرار می‌گیرد.

مرد جوان در حال استفاده از ریزر بلید ۱۴ / Razer Blade 14

همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، Razer Blade 14 2023 با قیمت زیادی عرضه می‌شود. کانفیگ پایه مجهز به RTX 4060 با قیمت ۲٬۳۹۹٫۹۹ دلار و کانفیگ مجهز به RTX 4070 با قیمت ۲٬۶۹۹٫۹۹ دلار در‌دسترس قرار می‌گیرد. هر دو کانفیگ ریزر بلید ۱۴ از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 برخوردارند.

ریزر بلید ۱۴ در قوی‌ترین کانفیگ ۳۲ گیگابایت رم دارد

ریزر قصد دارد مدل سفید بلید ۱۴ مجهز به ۳۲ گیگابایت رم RAM و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4070 را با قیمت ۲٬۷۹۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند. هر سه مدل مذکور از یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 بهره می‌گیرند.

ریزر می‌گوید بلید ۱۴ با یک‌ بار شارژ می‌تواند تا ۱۰ ساعت ویدئو پخش کند؛ اما طبیعتاً شارژدهی این لپ تاپ هنگام اجرای بازی بسیار کمتر خواهد بود. لپ تاپ جدید ریزر از باتری لیتیوم‌یون پلیمر ۶۸٫۱ وات‌ساعتی استفاده می‌کند.

لپ تاپ ریزر بلید ۱۴ / Razer Blade 14 از نمای جلو

لپ تاپ جدید ریزر به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با وضوح +QHD و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز مجهز است. این نمایشگر ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی ۵۰۰ نیت دارد.

ریزر بلید 14 به یک درگاه HDMI 2.1، دو درگاه USB 3.2 Gen 2 (Type-A)، دو درگاه USB 4 (Type-C) و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز است و از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 استفاده می‌کند.

بر‌اساس ادعای ریزر، لپ تاپ بلید ۱۴ در شماری از بازی‌ها ازجمله Borderlands 3 و Shadow of the Tomb Raider و Final Fantasy XIV بهتر از لپ‌تاپ Zephyrus M16 مجهز به پردازنده‌ی Core i9-13900H عمل می‌کند و در بازی World of Tanks Encore، تفاوت عملکرد به ۱۲ درصد می‌رسد. گفتنی است که بلید ۱۴ در بازی Cyberpunk 2077 به‌میزان ۲ درصد ضعیف‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات