مک‌مینی M2 و مک‌بوک پروهای ۲۰۲۳ از خروجی 8K ازطریق HDMI پشتیبانی می‌کنند

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
مک بوک پرو و مک مینی 2023
مک‌مینی M2 و مک‌بوک پروهای جدید ۱۴ و ۱۶ اینچ اپل امکان ارائه‌ی خروجی به مانتیورهای اکسترنال با وضوح 8K را ازطریق درگاه HDMI ارائه می‌دهند.
تبلیغات

مک‌بوک پرو M2 Pro و M2 Max و مک‌مینی M2 و M2 Pro که اخیراً به‌طور رسمی معرفی شدند، قابلیت‌های جذاب زیادی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند. این کامپیوترها از اتصال سریع وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کنند و جالب‌تر اینکه مدل پایه‌ی مک‌مینی جدید با قیمت بسیار عالی ۵۹۹ دلاری به‌فروش می‌رسد.

مک‌های جدید اپل به‌لطف بهره گرفتن از سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمند خود، اکنون امکان خروجی ویدیویی روی نمایشگرهای اکسترنال را با وضوح 8K ازطریق درگاه HDMI ارائه می‌دهند. اگرچه درحال‌حاضر استفاده از مانیتورهای 8K میان کاربران چندان رایج نیست اما پشتیبانی از این قابلیت می‌تواند تصمیمی آینده‌نگرانه محسوب شود تا دارندگان مک‌‌بوک پرو‌های ۲۰۲۳ و مک‌مینی M2 بتوانند در آینده بدون نیاز به ارتقا رایانه‌ی خود، از ویژگی مذکور بهره ببرند.

به‌نوشته‌ی WccfTech، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ جدید و مک‌مینی‌های M2 همچنین با مانیتورهای 4K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز نیز سازگاری دارند. اتصال به نمایشگرهای اکسترنال ازطریق درگاه تاندربولت ۴ نیز روی این مک‌ها پشتیبانی می‌شود. شایا‌ن‌ذکر است امکان اتصال چند نمایشگر 8K به‌طور همزمان در این کامپیوترها وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات