ایسر لپ‌تاپ‌های Nitro را با پردازنده‌ی Ryzen 7000 و گرافیک سری RTX 40 معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۱۷ با پردازنده رایزن ۷۰۰۰
لپ‌تاپ‌های نیترو ایسر با نمایشگر OLED، پردازنده‌ی سری Ryzen 7000 ای‌ام‌دی و گرافیک سری RTX 40 انویدیا رونمایی شدند.
تبلیغات

ای‌ام‌دی از پردازنده‌های Ryzen 7000 خود در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد و همانطور که انتظار می‌رفت کمپانی‌های مطرح تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ، محصولات مجهز به این پردازنده را معرفی کردند. در همین‌راستا ایسر چند لپ‌تاپ از جمله لپ‌تاپ‌های گیمینگ Nitro 16 و Nitro 17 را در کنار Swift Go 14 با پردازنده‌های رایزن ۷۰۰۰ معرفی کرد.

لپ‌تاپ‌های ایسر نیترو ۱۶ و نیرو ۱۷

لپ تاپ ایسر‌ Nitro 16 نمایشگر ۱۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد که باعث می‌شود ارتفاع آن کمی بلدتر از لپ‌تاپ‌های رایج بازار باشد. ایسر نیترو ۱۶ با دو نمایشگر متفاوت، یکی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و دیگری ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ارائه می‌شود که هر دو از نرخ نوسازی تصویر ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کنند. این نمایشگر ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پشتیبانی می‌کند تا علاوه بر گیمرها به محصولی مناسب برای حرفی‌های طراحی نیز تبدیل شود.

لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Nitro 17 با نمایشگر فول‌اچی‌دی ۱۷.۳ اینچی، نسبت‌تصویر ۱۶:۹ و نرخ‌نوسازی ۱۴۴ یا ۱۶۵ هرتز در دسترس است. نسخه‌ی Quad HD این لپ‌تاپ نیز از نرخ‌نوسازی تصویر ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کند.

هر دو لپ‌تاپ نیترو ۱۷ و نیترو ۱۶، تنوع خوبی در درگاه‌های ورودی و خروجی دارند و از USB 4 و HDMI 2.1 و اترنت E2600G اینتل پشتیبانی می‌کنند.

براساس اطلاعاتی که نوت‌بوک‌چک منتشر کرده مشخصات فنی این لپ‌تاپ‌ها به شرح زیر است:

مشخصات فنی لپ تاپ ایسر نیترو ۱۷

  • نمایشگر ۱۷.۳ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD یا QHD و نرخ‌نوازی ۱۶۵ یا ۱۴۴ هرتز
  • پردازنده‌ی رایزن ۷۰۰۰ یا اینتل نسل ۱۳ سری Core i7 HX
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا ۲ ترابایت از نوع NVMe SSD
  • حافظه‌ی رم تا ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5 باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
  • پشتیبانی از وای‌فای ۶ و بلوتوث
  • درگاه‌های تاندربولت ۴.۰، اترنت RJ45، درگاه‌های USB 3.2 Gen2 و USB 4 و HDMI 2.1 و کارت خوان میکرو SD
  • گرافیک انویدیا سری RTX 40
لپ تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۱۶ با رایزن ۷۰۰۰

قیمت لپ‌تاپ ایسر نیترو ۱۶ با پردازنده‌ی Ryzen 7000 از ۱۱۴۹ دلار و قیمت لپ‌تاپ نیترو ۱۷ از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

لپ تاپ Swift Go 14 با نمایشگر OLED و پردازنده‌ی رایزن ۷۰۰۰

نسخه‌ی رایزن ۷۰۰۰ از لپ‌تاپ سبک‌زون Swift Go 14 ایسر نیز با مدل SFG14-42 به زودی راهی بازار خواهد شد. این لپ‌تاپ بدنه‌ی آلومینیومی دارد و به دلیل حاشیه‌ی باریک نمایشگرش، ۹۰ درصد از قسمت جلوی لپ‌تاپ با نمایشگر پوشیده شده است.

لپ تاپ ایسر سویفت گو با رایزن ۷۰۰۰ نمایشگر OLED

لپ‌تاپ سویفت گو ایسر تنها ۴.۳۲ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵۸ کیلوگرم وزن دارد. ایسر از نمایشگر OLED با نرخ‌نوسازی تصویر ۹۰ هرتز، پشتیبانی ۱۰۰ درصد DCI-P3، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت، وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و نسبت‌تصویر ۱۶:۱۰ در این لپ‌تاپ استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات فنی سویفت گو ایسر می‌توان به طول عمر باتری ۹.۵ ساعت، سیستم‌ خنک‌کننده‌ی دوگانه TwinAir dual-fan به همراه لوله‌های مسی انتقال دما و صفحه کلید با فناوری air-int برای خنک نگه‌داشتن دمای داخل لپ‌تاپ اشاره کرد.

درگاه‌های ورودی و خروجی Swift Go 14 شامل HDMI 2.1، USB Type C، وای فای ۶، بلوتوث و کارت خوان حافظه‌ی میکرو اس‌دی است. این لپ‌تاپ همچنین تا ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD NVMe و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و وب‌کم 1440p دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات