لپ تاپ AERO 16 گیگابایت با پردازنده Core i9-13900H و RTX 4070 معرفی شد

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
لپتاپ سری Aero Creator گیگابایت
گیگابایت از لپ‌تاپ‌های جدید سری AERO Creator با صفحه نمایش OLED پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و گرافیک RTX سری ۴۰ رونمایی کرد.
تبلیغات

گیگابایت CES امسال را با رونمایی از دو لپ‌تاپ AERO 14 OLED و AERO 16 OLED آغاز کرد. این شرکت می‌گوید دنیاگیری ویروس کرونا، شیوه کاری مشاغل را به‌کل را تغییر داد و استفاده از ابزارهای الکترونیک چون لپ‌تاپ برای دورکاری افزایش یافت. با پایان یافتن پاندمی، شیوه کاری ترکیبی به امری عادی تبدیل شد، از این‌رو کارمندان بیشتر از گذشته با ابزارهای الکترونیک سروکار دارند و مدت زمان تماشای صفحه نمایش بیشتر می‌شود. برای همین این شرکت در نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدید خود هم در زمینه فناوری‌های محافظت از چشم و هم در زمینه دقت نمایشگر حساسیت بیشتری به‌خرج داده است.

لپ‌تاپ‌های سری AERO گیگابایت که به‌طور خاص برای طراحان، تولیدکنندگان محتوا و کارمندان تولید می‌شود، از صفحه‌نمایش‌ با دقت رنگ بالا و فناوری کاهش نور آبی برای محافظت از چشم و وزنی سبک برای حمل‌پذیری آسان‌تر بهره می‌برند.

لپ تاپ AERO 16 OLED گیگابایت

لپ تاپ های سری AERO Creator گیگابایت

لپ‌تاپ AERO 16 جدید از صفحه‌نمایش OLED با وضوح +4K UHD و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ با حاشیه‌های باریک از هر چهار طرف بهره می‌برد که گواهینامه‌های بین‌المللی مختلفی از جمله گواهی X-Rite 2.0 و گواهی شرکت Pantone را در زمینه کالیبراسیون دوگانه رنگ کسب کرده است. نمایشگر این لپ‌تاپ رنگ‌ها را با کمترین میزان خطا (Delta E<1) تولید می‌کند و حتی می‌توان گزارش عملکرد کالیبراسیون رنگ را برای هر لپ‌تاپ به‌طور خودکار تولید کرد.

افزون‌براین صفحه‌نمایش OLED این لپ‌تاپ استانداردهای محافظتی low blue light, Flicker-free و Eyesafe® 2.0 را از سوی TÜV Rheinland دریافت کرده است. از مشخصات ظاهری این لپ‌تاپ می‌توان به شاسی باریک ۱۸ میلیمتری اشاره کرد.

لپ تاپ AERO 16 گیگابایت
لپ تاپ AERO 16 گیگابایت
لپ تاپ AERO 16 گیگابایت

نسل جدید این لپتاپ با پردازنده‌‌های تازه‌نفس نسل سیزده اینتل برای لپتاپ یعنی Core i9-13900H و Core i7-13700H به‌روز شده است و که با تقسیم بهینه توان پردازشی بین هسته‌های کم‌مصرف و قدرتمند تجربه مالتی تسکینگ را بهبود می‌بخشد. برای پردازش‌های گرافیک محور نیز انواع پردازنده‌های جدید سری ۴۰ RTX (تا RTX 4070) برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده‌ است که از بهینه‌سازی‌های جدید برای نرم‌افزارهای تولید محتوا بهره می‌برد و این لپ‌تاپ از مزایای ابزارهای جدید Omniverse، Canvas، Broadcat و RTX Remix به‌واسطه درایور NVIDIA Studio برخوردار می‌شود.

لپ تاپ AERO 14 OLED گیگابایت

AERO 14 نسخه‌ای سبک‌تر و کوچکتر از لپ‌تاپ قبلی با نمایشگر ۱۴ اینچ و وزن ۱٫۵ کیلوگرمی است و بازهم خالقان محتوا و طراحان، جامعه‌ی هدف این لپ‌تاپ هستند. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش OLED با وضوح +2.8K QHD و نسبت تصویر 16:10 استفاده می‌کند و ضمن پوشش صدردصدی فضای رنگی DCI-P3 گواهی‌ DisplayHDR™ 600 TrueBlack ، استانداردهای مختلف کالیبراسیون رنگ و حفاظت از چشم را اخذ کرده است.

لپ تاپ AERO 14 گیگابایت
لپ تاپ AERO 14 گیگابایت
لپ تاپ AERO 14 گیگابایت

در زمینه سخت‌افزار نیز این لپتاپ قدرت خود را از پردازنده‌های نسل سیزده Core™ i7-13700H و نسل دوازده Core™ i5-12500H اینتل گرفته و برای پردازش‌های گرافیکی نیز به RTX 4050 متکی است که همان بهینه‌سازی‌های مذکور در مورد کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و تولید محتوا را با پلتفرم NVIDIA Studio برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

مشخصات لپ تاپ های AERO 2023 گیگابایت

هر دو لپ‌تاپ AERO 14 و 16 گیگابایت از رم‌های DDR5/LPDDR5 و SSD PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند، با وب‌کم 1080p و پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره Windows Hello همراه می‌شوند و از اتصال به سه مانیتور با وضوح 4K به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات