مک‌بوک پروهای جدید و آی‌مک M3 احتمالاً به‌ترتیب اوایل و اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شوند

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با مک بوک ایر M2 روی پا
اپل احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۳ از نسل جدید مک‌بوک پرو و اواخر سال نیز از آی‌مک جدید مجهز به تراشه‌ی M3 رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

مارگ گورمن از بلومبرگ می‌گوید اپل تصمیم دارد اوایل سال آینده‌ی میلادی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خود را با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max معرفی کند. ابتدا انتظار می‌رفت این محصولات در اواخر سال جاری رونمایی شوند اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد رویداد معرفی آن‌ها به‌تعویق افتاده است.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسبت‌به نسل کنونی این لپ‌تاپ‌ها تغییرات درخورتوجهی نخواهند داشت و درواقع احتمال دارد این محصولات با رم سریع‌تر و تراشه‌های جدید روانه‌ی بازار شوند.

مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max در اکتبر ۲۰۲۱ و با طراحی جدید عرضه شدند. نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها نیز از بریدگی به‌سبک مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۴ بهره می‌برد و علاوه‌براین شاهد بازگشت درگاه محبوب مگ‌سیف، HDMI و کارت‌خوان SD به این محصولات بودیم. از آن‌جا که اپل معمولاً تعییرات عمده در طراحی مک‌های خود را هر چندسال یک‌بار اعمال می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود مدل‌های بعدی این لپ‌تاپ‌ها بیشتر ازنظر سخت‌افزاری ارتقا داده شوند.

گورمن همچنین اعلام کرده است غول فناوری مستقر در کوپرتینو احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۳ از آی‌مک جدید با تراشه‌ی M3 رونمایی خواهد کرد. البته او هیچ جزئیات دیگری درمورد دستگاه مذکور به‌اشتراک نگذاشته است. نسل کنونی آی‌مک در آوریل ۲۰۲۱ و با تراشه‌ی M1 معرفی شد. این دستگاه همچنین در رنگ‌بندی‌های زیبا و متنوع دردسترس قرار گرفت. گورمن می‌گوید اپل قصد دارد از عرضه‌ی آی‌مک با تراشه‌ی M2 صرف‌نظر کند. او اشاره کرده است سازنده‌ی آیفون همچنان به ساخت آی‌مک پرو با تراشه‌های اختصاصی خود علاقه دارد اما شاید این محصول با تأخیر معرفی شود.

براساس اعلام مارک گورمن، اپل همچنان درحال‌ آزمایش مدل‌های جدید مک‌مینی با سیستم-روی-چیپ‌های M2 و M2 Pro است اما هیچ اطلاعاتی درمورد تاریخ معرفی این محصولات به‌اشتراک نگذاشته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات