شاید مک‌بوک‌های آینده با طراحی شیشه‌ای و نمایشگر دوگانه عرضه شود

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی مک بوک ایر M2
به‌نظر می‌رسد اپل مشغول‌ کار روی مک‌بوک جدیدی است که ویژگی‌های جذابی مثل طراحی شیشه‌ای و نمایشگر دوگانه و حتی پد شارژ بی‌سیم آیفون را ارائه خواهد داد.
تبلیغات

اداره‌ی ثبت‌ اختراع و علائم تجاری ایالات متحده هفته‌‌ی گذشته درخواست جدیدی از اپل دریافت کرد که به مدلی از مک‌بوک آینده‌ی این شرکت مربوط است. این پتنت که با شماره‌ی ۲۰۲۲۰۳۲۶۷۷۷ به‌ثبت رسیده است، به لپ‌تاپی با طراحی شیشه‌ای اشاره می‌کند. به‌نظر می‌رسد جزئیات ارائه‌شده در این طرح با گواهی ثبت‌ اختراعی که این شرکت در ماه ژوئن ثبت کرده بود، مطابقت دارد. گفتنی است که پتنت قبلی اپل مک‌بوکی با دو نمایشگر و پد شارژ بی‌سیم آیفون را توصیف می‌کرد.

به‌گزارش iMore، جدیدترین درخواست ثبت‌ اختراع اپل نشان‌دهنده‌ی مک‌بوکی با ناحیه‌ای شیشه‌ای است که می‌توان از آن به‌عنوان صفحه‌کلید مجازی یا کنترلر بازی یا کنترلر موسیقی و سرگرمی بهره گرفت. این ناحیه‌ی شیشه‌ای می‌تواند به‌عنوان شارژر بی‌سیم نیز برای محصولاتی مثل آیفون و اپل‌واچ عمل کند.

اپل اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ پتنتی برای مک‌بوکی با طراحی شیشه‌ای ثبت کرد و از آن زمان تاکنون، حدود ۲۰ طرح جدید به گواهی ثبت‌ اختراع خود اضافه کرده است. به‌نظر می‌رسد این شرکت گزینه‌های مختلف را روی مک‌بوک بررسی کرده است و قصد دارد برخی از امکانات مهمی که احتمالاً کاربران بیشتر به آن علاقه دارند، در مدل‌های آینده‌ی این محصول ارائه دهد.

گواهی حق‌ اختراع اپل به نمایشگرهای LED و LCD و OLED نیز اشاره می‌کند که انتظار می‌رود این تغییرات در مک‌بوک‌های ۲۰۲۴ اعمال شوند.

پتنت مک بوک اپل

اگرچه ویژگی‌های اشاره‌شده جالب به‌نظر می‌رسند، اضافه‌شدن هیچ‌یک از آن‌ها به‌طور‌قطعی تأیید نشده است. البته تقریباً اطمینان داریم که مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو ۲۰۲۲ که به‌زودی معرفی خواهد شد، تفاوت زیادی با مدل‌های کنونی این محصول نخواهند داشت و فقط انتظار می‌رود به تراشه‌های به‌روزتری مجهز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات