مایکروسافت با رونمایی مدل آرم سرفیس پرو ۹ میخ نهایی را بر تابوت سرفیس پرو ایکس کوبید

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس پرو ۹ مایکروسافت در یکی از کانفیگ‌هایش با پردازنده‌ی آرم عرضه می‌شود. با رونمایی این لپ تاپِ تبدیل‌پذیر، سرفیس پرو ایکس دیگر جایی در لاین‌آپ مایکروسافت ندارد.
تبلیغات

مایکروسافت در حاشیه‌ی رویداد جدیدش اعلام کرد لپ تاپ تبدیل‌پذیر سرفیس پرو ۹ در کانفیگ‌های مختلف افزون‌بر پردازنده‌ی اینتل، از پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری آرم نیز استفاده می‌کند. با اضافه‌شدن پردازنده‌ی آرم به سرفیس پرو ۹، عملاً باید دوران محصولات سری سرفیس پرو ایکس را تمام‌‌شده بدانیم. این اولین‌باری نیست که مایکروسافت پس از چند سال، تولید یکی از محصولات نسبتاً مهمش را متوقف می‌کند.

۱۰ سال پیش مایکروسافت به رؤیای تولید سرفیس تبدیل‌پذیر تحقق بخشید و محصولی ساخت که می‌شد از آن به‌عنوان لپ تاپ و تبلت استفاده کرد. سرفیس پرو ۹ که ادامه‌دهنده‌ی مسیر ۱۰ سال پیش است، برای اولین‌بار در تاریخ محصولات خانواده‌ی سرفیس پرو، پردازنده‌ی آرم (SQ3) دارد. مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ تنها مدل این لپ تاپ است که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند.

کارشناس ورج می‌گوید هنگام کار با مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ متوجه شده است این لپ تاپ عملکرد بسیار روانی دارد. سرفیس پرو ایکسی که مایکروسافت در بازار عرضه کرده، از پردازنده‌ی SQ2 استفاده می‌کند. SQ2 درمقایسه‌با مدل اول پیشرفت‌های درخورتوجهی تجربه کرده بود. مایکروسافت تراشه‌ی SQ3 را با همکاریِ کوالکام برپایه‌ی Snapdragon 8cx Gen 3 تولید کرده است.

مایکروسافت در حالی تصمیم گرفته است سرفیس پرو ایکس را با سرفیس پرو ترکیب کند که نسخه‌ی آرم ویندوز همچنان پر از باگ است. ردموندی‌ها سال‌ها است تلاش می‌کنند نسخه‌ی آرم ویندوز را به تجربه‌ای کاملاً بهینه تبدیل کنند و با وجود تمامی پیشرفت‌ها، هنوز به این هدف دست پیدا نکرده‌اند. اپل در لپ تاپ‌هایش که مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم هستند، تجربه‌ی بسیار بهینه‌ای ارائه می‌دهد.

سرفیس پرو ۹ به صفحه‌نمایش لبه‌تالبه‌ی ۱۳ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و کیبورد جداشدنی مجهز است و از قلم لمسی سرفیس اسلیم پن ۲ پشتیبانی می‌کند. این قلم لمسی از موتور داخلی کوچکی استفاده می‌کند تا حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ به کاربر منتقل کند.

مایکروسافت گفته است سرفیس پرو ۹ را ۲۵ اکتبر (۳ آبان) عرضه می‌کند. قیمت مدل پایه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اینتل ۹۹۹ دلار و قیمت مدل پایه‌ی مجهز به پردازنده‌ی آرم ۱٬۲۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات