مک بوک ایر ۱۵ اینچ و هوم پاد جدید اپل احتمالا در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌شوند

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2
براساس ادعای یک افشاگر خوش‌سابقه، اپل سال آینده مک بوک ایر ۱۵ اینچ و مدل جدید اسپیکر هوشمند هوم پاد را معرفی می‌کند.
تبلیغات

زمان زیادی تا آغاز سال ۲۰۲۳ باقی مانده است، بااین‌حال افشاگران از برنامه‌های اولیه‌ی اپل برای سال آینده‌ی میلادی پرده‌برداری کرده‌اند. مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، می‌گوید ۲۰۲۳ سالی جذاب برای اپل خواهد بود و این شرکت قصد دارد مک بوک ایر ۱۵ اینچ، آی‌مک M3، مک پرو، مدل جدید هوم‌پاد، هدست واقعیت ترکیبی و مدل بزرگ‌تری از آیپد را روانه‌ی بازار کند.

احتمالاً سال آینده شاهد عرضه‌ی محصول جدیدی توسط اپل خواهیم بود که ترکیبی از اپل تی‌وی و هوم‌پاد است و از دوربینی مجزا برای فیس‌تایم بهره می‌گیرد. گفته می‌شود این محصول جدید در اواخر سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد.

براساس گزارش 9to5Mac، اپل قصد دارد نسخه‌ای جدید از مک بوک ایر را با نمایشگر احتمالاً ۱۵ اینچ در سال ۲۰۲۳ معرفی کند و همچنین ابعاد نمایشگر مک بوک ایر ۱۳٫۳ اینچ فعلی را نیز کمی بیشتر کند اما ابعاد نمایشگر همچنان بین ۱۳ تا ۱۴ اینچ خواهد بود.

فعلاً مشخص نیست آی‌مک M3 بازطراحی می‌شود یا از طراحی مدل فعلی استفاده می‌کند. عرضه‌ نشدن آی‌مک با پردازنده‌ی M2 نیز در نوع خود جالب توجه است.

درحال‌حاضر جزئيات زیادی درباره‌ی نسل جدید مک پرو نمی‌دانیم. مک پرو در دسته کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند اپل قرار می‌گیرد و نسل قبل آن که با قیمت بسیار بالا در بازار عرضه شد، توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب کرد. بدون شک نسل جدید مک پرو به پردازنده‌های اختصاصی سری اپل سیلیکون مجهز خواهد شد.

چندی پیش مارک گارمن برای اولین بار به مدل جدید هوم پاد اشاره کرده بود. اسپیکر هوشمند جدید اپل که اسم‌رمز B620 را یدک می‌کشد به پردازنده‌ی S8 که در اپل واچ سری ۸ استفاده شده است مجهز خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهند قدرت تراشه‌ی S8 در حد تراشه‌ی به‌کاررفته در ساعت اپل واچ سری ۶ است.

مشخص نیست تراشه‌ی S8 درمقایسه‌با تراشه‌ی A8 که در نسل اول هوم‌ پاد استفاده شده بود چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. اسپیکر هوم پاد مینی از تراشه S5 استفاده می‌کند. لازم به‌ذکر است که سرعت S6 حدودا ۲۰ درصد بیشتر از S5 است. گارمن می‌گوید نسل جدید هوم پاد از لحاظ ابعاد و کیفیت صدا بیشتر از آنکه شبیه هوم پاد مینی باشد مشابه نسل اول هوم پاد خواهد بود. این اسپیکر هوشمند جدید در بخش بالایی به نمایشگری ارتقاءیافته مجهز می‌شود. برخی از شایعه‌ها می‌گویند این نمایشگر از حالت چند لمسی پشتیبانی می‌کند.

افشاگران مدت‌ها است از علاقه‌ی اپل به حوزه‌ی واقعیت افزوده می‌گویند و ظاهراً هدست واقعیت ترکیبی شرکت کوپرتینویی سرانجام در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. برخی از تحلیلگران معتقدند، هدست واقعیت ترکیبی اپل «پیکربندی نوآورانه‌ای با سه نمایشگر» خواهد داشت. دو نمایشگر از نوع میکرو OLED با وضوح 4K و دیگری از نوع AMOLED با وضوح پایین که برای دید محیطی قابل استفاده خواهند بود. اپل احتمالاً پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی پرقدرتی در کلاس کامپیوترهای سری مک در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند. پیش‌بینی می‌شود هدست اپل محصولی گران‌قیمت باشد.

گارمن همچنین از احتمال رونمایی آیپد با نمایشگر بزرگ‌تر سخن به میان آورده است. این تبلت احتمالاً آیپد پرو ۱۴ اینچ خواهد بود و فعلاً جزئیات زیادی درباره‌ی این مدل و ویژگی‌های سحت‌افزاری یا نرم‌افزاری آن نمی‌دانیم.

باتوجه به شایعات، اپل در هفته‌های آینده رویدادی جدید با محوریت کامپیوترهای سری مک و تبلت‌های سری آیپد برگزار می‌کند که احتمالاً در این رویداد نسل جدید مک بوک پرو و آیپد پرو معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات